ورود به سایت
رمزتان را فراموش کرده‌اید؟

لطفاً نشانی ایمیل خود را‌ وارد کنید. از طریق ایمیل، پیوندی برای ساختن رمز تازه دریافت خواهید کرد.

بعد از زدن دکمه "دریافت رمز جدید" به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید و یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

ثبت نام در سایت

خلاصه رویداد

مسابقه‌ پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵

مسابقه-پاویون-اکسپو-ایران-۲۰۲۵
جوایز
  • مجموع جوایز: مراجعه به جزییات فراخوان
راه ارتباطی
  • شماره تماس : ۱- ۸۸۳۴۲۹۶۰
  • شهریار خانی‌زاد ، مدیر رویداد : ۰۹۱۲۳۴۴۶۸۷۰
  • ایمیل
مشخصات
  • نوع فراخوان: ملی
  • نوع ارائه: دیجیتالی
  • مکان: تهران-ایران
  • وضعیت: اطلاع رسانی فراخوان
بدون دیدگاه
5,562 بازدید
۸ مرداد ۱۴۰۱
صفحه اصلی

محتوای تصادفی (برای معرفی و انتشار با مدیر تماس بگیرید.)

جزییات کامل رویداد

مسابقه‌ پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵

مسابقه‌ طراحی پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵؛ اُزاکو، کانسای، ژاپن

.

بخش کانسپت پنجمین دو سالانه‌ی معماری و شهرسازی ایران، ۱۴۰۱ مسابقه-پاویون-اکسپو-ایران-۲۰۲۵

اکسپوی ۲۰۲۵؛ اُزاکو، کانسای، ژاپن

اکسپوی ۲۰۲۵ اُزاکو (Osaka)، کانسای (Kansai)، ژاپن (Japan) در حالی  برگزار خواهد شد که پیش‌نویس مسترپلان آن در سال ۲۰۲۰  آماده شد، زمانی  بود که دنیا در سال ۲۰۱۹ با همه‌گیری کروناویروس (COVID-19) روبرو بود. این همه‌گیری در سطح جهانی باعث مرگ و میرهای متعدد و آسیب‌های اقتصاد شدید شد و در نتیجه، بحث‌های اجتماعی در سراسر جهان با چالش‌های جدیدی مانند از بین رفتن برهم‌کنش‌های بین ملت‌ها و مردم روبرو شد. بنابراین نیاز به بازسازی محیط‌های اطراف زندگی‌مان و سیستم‌های اجتماعی مختلف و تغییر در ارزش‌ها و سبک زندگی ضروری به نظر آمد. این شرایط ما را مجاب کرد که خرد دنیا را گرد هم بیاوریم و راه حل‌های سریع را پیش ببریم.

.

 موضوع اکسپوی ۲۰۲۵  به صورت ” طراحی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما” در نظر گرفته شد که تامل در آن و انجام اقدامات لازم در این راستا، برای ما که در این عصر زندگی می‌کنیم به یک ماموریت تبدیل شده است. جامعه‎ی بین‌المللی، اقدامات جدی را برای دستیابی به اهداف توسعه‌ی پایدار (SDGs) برای حل مسائل مشترک جهانی تا سال ۲۰۳۰ انجام داده است. این اقدامات برای دستیابی به اهداف توسعه‌ی پایدار (SDGs) با اهمیت برگزاری این نمایشگاه (اکسپوی ۲۰۲۵) نیز سازگار است.

.

اهداف توسعه‌ی پایدار (SDGs) اساسا ترکیبی از چالش‌های مختلف هستند که حول محور زندگی متمرکز شده‌اند. هر تلاشی برای دستیابی به این اهداف درهم تنیده، باید از طریق همکاری بین کسانی صورت گیرد که هدفشان ایجاد آینده‌ای روشن‌تر با امید به زندگی بهتر و دنیای طبیعی و انسانیِ پایدار است.

.

نمایشگاه جهانی ژاپن، اُزاکو در ۱۹۷۰ اولین نمایشگاه بین‌المللی در آسیا با پس‌زمینه‌ی بهبود ژاپن از آسیب‌های شدید جنگ جهانی دوم و متعاقب آن رشد اقتصادی بالای آن، برگزار شد. این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های آن زمان و نشان دادن آینده‌ی پررونقی که تکنولوژی به ارمغان خواهد آورد، تأثیر زیادی بر بازدیدکنندگان داشت. ژاپن چندین نمایشگاه بین‌المللی دیگر نیز تاکنون داشته است؛ شامل نمایشگاه بین‌المللی “Garden and Greenery” که در سال ۱۹۹۰ در اُزاکوی ژاپن با موضوع “همزیستی هماهنگ طبیعت و بشر” و نمایشگاه جهانی که در آرچی (Aichi)، ژاپن (Japan) با موضوع “حکمت طبیعت” برگزار شد.

.

تمام این نمایشگاه‌های بین‌المللی با چالش‌هایی برای یافتن راه حل‌ها از طریق همکاری جهانی مقابله کردند اما اکسپوی ۲۰۲۵، فرصتی را برای جمع شدن در یک مکان با موضوع کشف “زندگی” فراهم و از این طریق، تعاملات بین مردم با ارزش‌های متنوع از سراسر جهان را تسهیل خواهد کرد که در نهایت منجر به تشکیل شبکه‌های انسانی جدید و تلاش‌های خلاقانه خواهد شد. هدف ما از ساختن اکسپوی ۲۰۲۵ اُزاکو، کانسای، ژاپن، این است که آن را به یک نمایشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم که بتواند به وسیله‌ی فائق آمدن بر بحران‌های جهانی موجود، حفاظت از زندگی مردم و انعکاس آن در زندگی و سبک زندگی، امید به یک آینده‌ی روشن‌تر را با جهان به اشتراک بگذارد.

.

در کل، موضوع اصلی در نظر گرفته شده برای اکسپوی ۲۰۲۵، زندگی مردم است که در این راستا علاوه بر موضوع اصلی در نظر گرفته شده برای آن یعنی “طراحی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما”، موضوعات فرعی چون “Saving Lives“، “Empowering Lives” و “Connecting Live” برای آن در نظر گرفته شده است. محل برگزاری اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن، جزیره‌ی یومهشیما (Yumeshima) در ساحل شهر اُزاکو و زمان برگزاری آن از ۱۳ آپریل تا ۱۳ اُکتبر سال ۲۰۲۵ خواهد بود و پیش‌بینی شده است نزدیک به ۲۸٫۲ میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

.

در مستر پلانی که برای اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن تهیه شده است، اهمیت آن در چهار مورد عنوان شده است:
  • به سوی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما
همه‌گیری کروناویروس تأثیر گسترده‌ای بر جهان داشته است و مردم را ملزم می‌کند تا نحوه رفتار خود را انتخاب کنند و در عین حال زندگی خود را در کانون زندگی روزمره‌ی خود قرار دهند. اکسپو ۲۰۲۵ اُزاکو، کانسای، ژاپن یک پروژه‌ی ملی به سوی عصر آینده پس از همه‌گیری کروناویروس است. اکسپو به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی که در چنین عصری برگزار می‌شود، فرصتی را برای بشریت فراهم می‌کند تا به عنوان نقطه‌ی شروع به زندگی بازگردد و نگاهی دقیق به زندگی در اشکال مختلف در جهان داشته باشد. در این دوران که نقطه‌ی عطفی در تاریخ است، برای جهان مهم خواهد بود که برای اکسپو گرد هم بیایند و با به اشتراک گذاشتن چشم‌اندازی از جامعه‌ی آینده برای زندگی خود، گامی به سوی دنیای جدیدی پس از سال ۲۰۲۵ بردارند.
  • تخته‌پرشی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ی پایدار و فراتر از آن
مجموعه‌ای از ابتکارات اجرا شده با موضوع “طراحی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما” مطابق با اهداف توسعه‌ی پایدار سازمان ملل متحد با هدف نهاییِ ساختن جامعه‌ای متنوع و فراگیر با روش‌های پایدار خواهد بود. اکسپوی ۲۰۲۵ اُزاکا، کانسای، ژاپن که برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، پنج سال قبل از ۲۰۳۰ به عنوان سال هدف یا اهداف توسعه‌ی پایدار، فرصتی ایده‌آل را برای تأیید پیشرفت موقت تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به اهداف توسعه‌ی پایدار و تسریع تلاش‌ها ارائه خواهد داد. در عین حال، اکسپو که قصد دارد جامعه‌ی آینده را از منظری میان‌مدت تا بلندمدت بررسی کند، انتظار می‌رود که نه تنها چشم‌اندازی از جهانی در سال ۲۰۳۰ که در آن اهداف توسعه‌ی پایدار محقق می‌شود بلکه یک چشم‌اندازی از جهانی فراتر از SDGs نیز ارائه کند. اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا، کانسای، ژاپن، فرصتی را برای جامعه بین‌المللی فراهم می‌کند تا تلاش‌های خود برای دستیابی به اهداف توسعه‌ی پایدار را تسریع بخشند و جهشی برای اهداف توسعه‌ی پایدار و فراتر از آن ایجاد کند.
  • فرصتی برای بررسی امکان رسیدن به Society 5.0
دولت ژاپن، Society 5.0 را به عنوان یک استراتژی توسعه‌ی ملی و ابتکارات برای رسیدن به آن با همکاری بین دولت و بخش‌های خصوصی را معرفی کرده است. Society 5.0، یک اجتماع با محوریت انسان است که پیشرفت اقتصادی با حل‌ مشکلات اجتماعی به وسیله‌ی یک سیستم که فضای مجازی و فیزیکی را با هم یکپارچه می‌کند، به تعادل می‌رساند. این سیستم با استفاده‌ی حداکثری از منابع و نقاط قوت کشوری، نه تنها هر فرد را قادر می‌کند که استعدادهای خودش را نشان دهد، بلکه به حل مسائل مختلف اجتماعی شامل کاهش و پیری جمعیت، محدودیت منابع انرژی و محدودیت‌های محیطی کمک خواهد کرد.

.

به طور خاص Society 5.0، استراتژی ملی ژاپن برای تحقق بخشیدن به یک جامعه‌ی فوق هوشمند است که در آن مسائل مختلف جهانی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته شامل اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI)، رباتیک و کلان‌داده (Big Data) قابل حل خواهد بود. چالش بررسی احتمالات استفاده از تکنولوژی‌های جدید، خدمات و سیستم‌های جدید در جامعه‌ی واقعی در محل اکسپوی فوق هوشمند که جامعه‌ی آینده را پیش‌بینی می‌کند، حل خواهد شد. از این نظر، اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا، کانسای، ژاپن، فرصتی برای تأیید امکان دستیابی به  Society 5.0 ارائه می‌دهد.
  • ظرفیت اکسپو برای ژاپن برای جهش به جلو
اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، کانسای، ژاپن، تعامل بین فرهنگ‌ها و ارزش‌های متنوع در سراسر جهان را تسهیل می‌کند و در نتیجه شبکه‌های انسانی جدید و تلاش‌های خلاقانه ایجاد می‌کند.همچنین اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن فرصتی برای کشف دوباره‌ی فرهنگ، تاریخ و دیگر جذابیت‌های ژاپن و خدمت به عنوان یک کاتالیزور برای دستیابی به گردشگری با ارزش افزوده‌ی بالاتر از طریق تعهد ملی به گردشگری عمل می‌کند. علاوه بر این، محل برگزاری اکسپو، چشم‌اندازِ آینده‌ی نوآوری اجتماعی را از طریق تحول دیجیتال (DX) و مسائل زیست‌محیطی جهانی به نمایش می‌گذارد. این اکسپو نه تنها اوزاکا-کانسای بلکه در کل ژاپن نیز فرصتی برای جهش بیشتر در همه جنبه‌ها از جمله جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم می‌کند.

طراحی پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن

اکسپو، نمایشگاهی بین‌المللی است که هر پنج سال یکبار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و کشور برگزارکننده، معمولا یک محور اصلی برای ارائه پیشنهادات و طراحی پاویون‌ها برای آن در نظر می‌گیرد. اکسپوی سال ۲۰۲۵ در  کشور ژاپن برگزار خواهد شد و پیش‌نویس مسترپلان آن در سال ۲۰۲۰ آماده شده و این در حالی بوده که جهان در سال ۲۰۱۹ در مواجهه با همه‌گیری کروناویروس دچار چالش‌های اجتماعی جدیدی چون از بین رفتن برهم‌کنش‌های بین ملت‌ها و مردم شده بود؛ به همین دلیل کانسپت اصلی آن، زندگی مردم و هدف اصلی آن  “طراحی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما” در نظر گرفته شد. بر این اساس، دلایل اهمیت برگزاری اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن به این صورت بیان شده است؛
    • به سوی جامعه‌ی آینده برای زندگی ما
    • تخته‌پرشی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ی پایدار و فراتر از آن
    • فرصتی برای بررسی امکان رسیدن به Society 5.0
    • ظرفیت اکسپو برای ژاپن برای جهش به جلو
بر اساس موارد بیان شده، تمرکز بر مسائل اجتماعی و فرهنگی در اکسپوی ۲۰۲۵ ژاپن کاملا مشهود است.

.

با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی و فرهنگی، اهمیت اکسپو و طراحی پاویون در برندسازی جهانی برای کشورها، با توجه به زمان باقی‌مانده‌ی مناسب جهت طراحی و ایده‌پردازی (حدود سه سال)،  در این راستا از تمامی شرکت‌های مهندسین مشاور، دفاتر معماری و طراحی، معماران (Freelancer) و دانشجویان عزیز علاقمند، دعوت به عمل می‌آید که در این رویداد، شرکت و طرح‌های پیشنهادی خود را تا تاریخ ۱۳ شهریور  ساعت ۲۴  در سایت هنرمعماری در لینک زیر آپلود کنند.

توجه بسیار مهم!

این مسابقه تنها در جهت کشف خلاقیت و ایده‌های برتر برای طراحی پاویون ایران با نهایت کیفیت (طراحی) خواهد بود و هنر معماری و سازمان‌ها و مراکز اجرای پاویون ایران در اکسپو ژاپن  هیچگونه مسئولیتی در قبال اجرای طرح‌های منتخب  و برتر نخواهد داشت.

بخش کانسپت، خلاقیت و ایده‌یابی:

    • مسابقه‌ی طراحی غرفه‌ی ایران، اکسپو  ۲۰۲۵ ، اوساکا
    • رویکرد: طراحی غرفه ایران با توجه به هویت خاص آن برای اکسپو ۲۰۲۵
طرح ارسالی باید شامل حجمی باشد که گویای اهداف و ذهنیت ایران نسبت به آینده است و به ایده‌ی کلی نجات کره زمین و پاسخ به دغدغه‌های آن توجه گردد.

ضوابط طراحی مسابقه‌ پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵ :

    • مساحت پروژه: ۲۵۰۰ الی ۴۰۰۰ مترمربع
    • سایت: زمینی مربع شکل به ابعاد ۵۰*۵۰ متر
    • حداکثر ارتفاع: ۱۲ متر
    • جانمایی بنا در سایت و تناسب ابعاد آن بر عهده‌ی شرکت‌کننده است.
    • تمامی مصالح استفاده شده باید قابل بازیافت باشند و در شیت‌ها شرح داده شوند.

هیئت محترم داوران بخش اکسپو:

    • شهاب‌الدین ارفعی
    • رضا اسدزاده
    • علی خادم‌زاده
    • افشین خسرویان
    • ساسان سوادکوهی
    • مرتضی صدیق
    • فرشاد کازرونی
    • محمود گلابچی

جوایز مسابقه‌ پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵ در بخش اکسپو :

  1. دریافت تقدیرنامه از دبیرخانه دوسالانه و اکسپو برای تمامی آثار اول تا سوم هر بخش (در بخش مقالات  نیز سه برنده اول تا سوم خواهیم داشت)
  2. چاپ آثار نفرات اول تا سوم هر بخش در فصلنامه‌­ی هنرمعماری
  3. انتشار آثار نفرات اول تا سوم در سایت دانشنامه‌­ی هنر معماری و سایر فضاهای مجازی هنر معماری
  4. نفرات اول کد رایگان شرکت در مسابقات مستر پرایز و IDA را دریافت می کنند.
  5. انتشار سایر پروژه‌های فینالیست و منتخب توسط هیئت داوران در سایت دانشنامه هنرمعماری. aoapedia.ir
توجه: به دلیل اهمیت کیفیت آثار برنده، درصورتیکه در بخشی، آثار ارسالی از کیفیت مورد نظر برخوردار نباشند، طبق نظر هیئت داوران ان بخش هیچ برنده‌ای و یا نفرات سوم یا دوم نخواهد داشت.

قوانین عمومی مسابقه‌ پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵ :

شرکت در تمامی بخش‌های دوسالانه و اکسپو کاملا رایگان می‌باشد.
    • شرکت در تمامی بخش‌های پنجمین دوسالانه‌ی ملی معماری و شهرسازی ایران به صورت همزمان، انفرادی و یا گروهی برای عموم معماران، دفاتر معماری، مهندسین مشاور طراحان، دانشجویان، مخاطبان و… آزاد بوده و کاملا رایگان می‌باشد
    • خانواده‌ی درجه یک و دو مدیران و همکاران موسسه هنر معماری (دبیرخانه رویداد)، دبیران علمی و اجرایی، هیئت محترم داوران و همچنین همکاران دفاتر ایشان حق شرکت در این رویداد را ندارند.
    • شرکت سایر داوران جوایز و مسابقات دیگر هنر معماری در این رویداد بلامانع است.
    • حضور پروژه‌های خارج از ایران توسط معماران و طراحان ایرانی و یا با مشارکت معماران و شرکت‌های بین‌المللی بلامانع است.
    • اثبات و کلیه‌ی مسئولیت‌های مالکیت معنوی و حقوقی آثار و تصاویر ارسالی به عهده‌ی شرکت‌کننده است.
    • حق چاپ و انتشار (چاپی و مجازی) پروژه‌ها با ذکر نام صاحب اثر و  عکاسان در تمامی فعالیت‌ها و پلتفرم‌های هنرمعماری (فصلنامه هنرمعماری کتاب‌ها، اینستاگرام، سایت‌های هنرمعماری و…) برای موسسه‌ی هنر معماری برای همیشه محفوظ است.
    • انتخاب چاپ و نشر پروژه‌ها به غیر از نفرات اول تا سوم هر بخش، بر اساس نظر و تصمیم دبیرخانه‌ی جایزه و هیئت داوران رویداد انجام خواهد شد.
    • تنها راه شرکت در  مسابقه‌ی طراحی پاویون ایران در اکسپو، تکمیل همزمان فرم ثبت‌نام دیجیتال و آپلود فایل‌های pdf آثار و WORD  مبانی نظری و مشخصات برای بخش پروژه‌ها است.
    • فایل‌های پروژه‌ها PDF، (حداکثر ۱۰ شیت ۷۰*۵۰) دیجیتال با حداکثر حجم ۲۰ مگابایت در سایت (ir ) امکان‌پذیر است. در صورت ارسال فایل‌های بیش از ۱۰ صفحه، تنها ۱۰ صفحه‌ی اول به هیئت داوران ارائه خواهد شد.
    • فایل‌های pdf لی اوت شده‌ی پروژه حتما  باید شامل  متن کانسپت و مبانی نظری و ایده‌های پروژه  ۵۰۰ تا ۶۰۰ کلمه  و همچنین ، پلان، نما، مقطع، تصاویر مربوط، رندرها و دیگر اسناد فنی پروژه باشند ( پروژه‌های بدون مبانی نظری بر روی فایل PDF در تعداد کلمه‌های ذکر شده‌ی بالا جهت بررسی هیئت داوران ارسال نگردیده و پروژه از دور رقابت خارج خواهد شد).
    • فایل مشخصات پروژه از طریق لینک پایین صفحه دانلود گردد و پس از تکمیل در بخش ثبت‌نام آپلود شود.
    • توجه: جهت نهایی شدن ثبت‌نام فایل‌های خام با کیفیت تصاویر، مقاطع، پلان‌ها، دیاگرام‌ها و… و عکس معماران اصلی را همزمان با آپلود پروژه به ایمیل aoaholding@gmail.com جهت چاپ پروژه‌های برنده و منتخب در فصلنامه هنرمعماری ارسال نمایید. در غیر اینصورت ثبت‌نام شما نهایی نخواهد شد و پروژه از دور رقابت خارج خواهد شد.
    • از ذکر نام معماران و طراحان و یا نام دفاتر معماری بر روی شیت‌ها، مقالات و عکس‌ها کاملا خودداری شود.
    • مدارک ارسالی به هیچ عنوان عودت داده نخواهد شد.
توجه: به هیچ وجه اسم طراح و یا شرکت روی شیت‌ها درج نشود.

.

قوانین عمومی دوسالانه برای این بخش نیز صدق می‌کند لذا لطفا بخش بالا با دقت مطالعه شود.

.

توجه: این رقابت توسط هنرمعماری (بخش خصوصی) جهت معرفی ایده‌های خلاقانه و پیشرو مهندسین مشاور، دفاتر معماری، معماران و طراحان عزیز و دانشجویان خوش‌ذوق ایرانی از طریق انتشار آنها در سایت دانشنامه‌ و فصلنامه‌ی هنرمعماری برگزار می‌گردد. 

زمان بندی مسابقه‌ پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵:

    • آخرین مهلت ارسال آثار: ساعت ۲۴ روز ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    • توجه: مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد.

راه‌های ارتباطی مسابقه‌ پاویون اکسپو ایران ۲۰۲۵:

    • شهریار خانی‌زاد ، مدیر رویداد : ۰۹۱۲۳۴۴۶۸۷۰
    • دبیرخانه‌ی جایزه :
    • شماره تماس : ۱- ۸۸۳۴۲۹۶۰
    • ایمیل : aoaholding@gmail.com
درصورتی که با قوانین و مقررات موافق هستید، برروی دکمه ارسال آثار کلیک کنید

.

شرکت در تمامی بخش‌های پنجمین دوسالانه‌ی ملی معماری و شهرسازی ایران به صورت همزمان، انفرادی و یا گروهی برای عموم معماران، دفاتر معماری، مهندسین مشاور طراحان، دانشجویان، مخاطبان و… آزاد بوده و کاملا رایگان می‌باشد.

دانلود فایل :

دانلود فایل اطلاعات اکسپو شبکه های اجتماعی سایت مسابقات معماری و شهرسازی Archicomp.ir
سایت فراخوان هنر معماری
بدون دیدگاه
5,562 بازدید
۸ مرداد ۱۴۰۱
صفحه اصلی

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را در مورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید

Top