سردر دانشگاه سهند اثر رد خاک
تذکر:
سایت اطلاع رسانی مسابقات معماری و شهرسازی ایران برگزارکننده ی هیچ مسابقه ای نیست و فقط مسابقات موجود را اطلاع رسانی می کند و از نیت هیچ برگزارکننده ای مطلع نیست که آیا نتایج را اعلام و جوایز را پرداخت می کنند یا خیر. بنابراین با توجه به جمیع شرایط موجود و با مطالعه کامل فراخوان و بررسی آن اقدام به شرکت یا عدم شرکت در مسابقه کنید. ضمنا اطلاع رسانی مسابقه دلیل بر این نیست که نقص نداشته باشد.
Top
محتوای تصادفی (برای معرفی و انتشار با مدیر تماس بگیرید.)
جزییات کامل رویداد
سردر دانشگاه سهند اثر رد خاک
سردر دانشگاه صنعتی سهند اثر دفتر معماری رد خاک
معرفی سردر دانشگاه سهند اثر رد خاک
ایجاد اتمسفر و فضا را، با نگاه حجمی به المان و یا خلق پوسته ی ثانوی و شکل گرفتن فضا بین دو پوسته، فراهم نمودیم. در واقع طراحی و فرم دهی دو پوسته که پوسته اول می توانست نماد دانشگاه و صنعت و پوسته دوم نماد جامعه و مردم باشد. شکل گیری یک پارادوکس و تناقض؛ که این تناقض را سعی نمودیم با انتخاب دو متریال متفاوت ایجاد کنیم.
- سرپرست گروه و آرشیتکت مسئول: حسن ابراهیمی اصل
- اعضا گروه: ابراهیم صفدری ، حسین رامگر
.
در یک نگرش تحلیلی به سردر یا به عبارتی بهتر؛ مجموعه و المان ورودی، آنچه در وهله اول می توان درک کرد و یا دریافت نمود؛ ایجاد یک شاخص و نماد بصری میزبان برای مجموعه ی حاضر (دانشگاه صنعتی سهند) می باشد؛ که قاعدتاً این نماد بصری برای نمایش خود، در ابتدا سیر به ارتفاع را در پیش خواهد گرفت. اما در ادامه، ما شروع فرایند طراحی را با پرسشی از خود آغاز نمودیم؛ “آیا سردر یا المان ورودی تنها پوسته ایست بصری و بدون فضا و اتمسفر؟!”، شاید با نگاهی گذرا به آثار طراحی شده معاصر در کشورمان در موضوع مدنظر، بتوان به پرسش مذکور پاسخ “آری” داد، اما با رجوع به آثار گذشته فاخر معماری خودمان، جواب پرسش مذکور می تواند “خیر” باشد. نگاه و نگرش به “ورود” در معماری فاخر گذشته ما، جدای نگاه هندسی و بصری، رویدادی فضایی و اتمسفریک می باشد؛ در این انتقال مخاطب صرفاً از یک پوسته بصری عبور نمی کند بلکه از یک اتمسفری که دارای سلسله مراتب است، عبور می کند. در نتیجه، این اصل به عنوان ساختار و هدف اصلی فرایند طراحی ما شکل گرفت.لینک های مشابه:
مطالب مرتبط
نظرات کاربران
شما هم نظرات خود را در مورد این پست به ما بگویید!