خلاصه رویداد

چهارمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران - مسابقه طراحی مفهومی 'معماری و آب'

میرمیران-چهارمین

داوران


  • ایرج اعتصام
  • داراب دبیا
  • علی اکبر صارمی
  • سید علیرضا قهاری
  • شهاب کاتوزیان
  • عباس کیارستمی
  • حمید میرمیران

مشخصات


  • نوع:
    فراخوان داخلی
  • سال برگزاری:
    1388
  • زبان:
    فارسی

برگزار کننده


  • برگزارکننده:
    بنیاد معماری میرمیران
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: فراخوان، میرمیران، بنیاد معماری، چهارمین دوره، بنیاد معماری میرمیران

اطلاعات بیشتر

چهارمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران - مسابقه طراحی مفهومی 'معماری و آب'



مقدمه:

بنیاد ﻣﻌﻤﺎري ﻣﯿﺮﻣﯿﺮان در ﺗﺪاوم ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ درشکل گیری ﻓﻀﺎي ﻣﻌﻤﺎري و ﭘﯿﺮو ﺑﺮﮔﺰاري ﻣﺴــﺎﺑﻘﻪ «ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻧﺎﮔﺴــﺴـــﺘﻨﯽ ﻧﻮر و ﻣﻌﻤﺎري » در ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ، اﯾﻦ ﺑﺎر ﻣﻮﺿﻮع آب و راﺑﻄﻪ آن ﺑﺎ ﻣﻌﻤﺎري را ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه اﺳﺖ. آب ﻋﻨﺼــﺮي اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎم زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ آن ﺑﺴــﺘﮕﯽ دارد و ﻧﯿﺰ ﻣﺤﯿﻄﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ زﻧﺪﮔﯽ در آن ﺷﻨﺎور اﺳﺖ. ﻫﻤﻪ اﺷﮑﺎل اﯾﻦ ﻣﺎده، ﭼﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺎﯾﻊ، ﯾﺎ ﺑﺨﺎر و ﯾﺦ، در زﻧﺪﮔﯽ روي زﻣﯿﻦ و در ﺗﻌﺎدل ﺑﺨﺸـــــﯽ ﺑﻪ آن ﻧﻘﺸـﯽ اﺳﺎﺳﯽ داﺷﺘﻪ و دارﻧﺪ و اﻧﺴـﺎن ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻫﺮ روي، در ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﺎ آن، ﻫﺴـﺘﯽ ﺧﻮد را ﺳﺎزﻣﺎن داده اﺳﺖ. اﯾﺮاﻧﯿﺎن ﺑﺎ ﻧﺰدﯾﮑﯽ ﺑﻪ آب، آﺑﺎدي ﻫﺎي را ﺑﺮﭘﺎ ﮐﺮد ﻫﺎﻧﺪ و ﻓﻀـــﺎﻫﺎي ﺗﻬﯽ از آب را ﺑﯿﺎﺑﺎن ﻧﺎﻣﯿﺪه اﻧﺪ. در دﯾﮕﺮ ﮐﺸﻮرﻫﺎ، ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺳﯿﺘﯽ ﮐﻪ آب داﺷﺘﻪ، ﯾﺎ ﺑﻪ آب ﻧﺰدﯾﮏ ﺷـــــــــﺪه ﯾﺎ از ان دوري ﮔﺰﯾﺪ ﻫﺎﻧﺪ، اﻣﺎ ﻫﯿﭻ ﮔﺎه، ﭼﻪ در ﻣﻌﻤﺎري و ﭼﻪ در ﺷﻬﺮﺳﺎزي، از اﻫﻤﯿﺖ آن ﮐﺎﺳﺘﻪ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ. ﺑﺴـﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ زﻣﺎﻧﯽ و ﻣﮑﺎﻧﯽ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ اﻧﺴﺎن در ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮي و ﯾﺎ ﻣﻬﺎر آن، ﻧﻘﺸـﯽ ﻣﺘﻔﺎوت ﯾﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻫﻤﯿﺖ آب و ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻫﻤﯿﺸــــﮕﯽ آب و ﻣﻌﻤﺎري در ﮔﺬﺷﺘﻪ و ﺣﺎل و ﺗﻮﺟﻪ ﻣﻌﻤﺎران و ﻃﺮاﺣﺎن ﺑﻪ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﯾﻦ دو، ﺑﻨﯿﺎد ﻣﻌﻤﺎري ﻣﯿﺮﻣﯿﺮان، از ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻌﻤﺎران، داﻧﺸـــــــــﺠﻮﯾﺎن ﻣﻌﻤﺎري، ﻃﺮاﺣﺎن و اﻧﺪﯾﺸـــــــﻤﻨﺪان ﺟﻮان ﮐﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪﻧﺪ، دﻋﻮت ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ در ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ « ﻃﺮاﺣﯽ ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻤﺎري و آب » ﺷﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ.


هیئت داوران:

  • ایرج اعتصام
  • داراب دبیا
  • علی اکبر صارمی
  • سید علیرضا قهاری
  • شهاب کاتوزیان
  • عباس کیارستمی
  • حمید میرمیران

منبع:

سایت بنیاد معماری میرمیران

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir

رتبه های دوره چهارم

  • 1-محمد غلامعلی فلاح و سولماز صادقی و علی توکلی دینانی
  • 1-فرشاد کازرونی
  • 2-اﺑﻮذر ﻣﺮﻧﺪي
  • 2-ﺑﻬﻨﺎز فرهی ﺑﻮزﻧﺠﺎﻧﯽ
  • 3-محسن صانعی
  • 3-محمد امین امیدوار و عطاا... امیدوار و گلی امیدوار و ترانه شریفی

رتبه اول:محمد غلامعلی فلاح و سولماز صادقی و علی توکلی دینانی

ﺑﺎور آب ...............................................................آب ، ﯾﮕﺎﻧﻪ ، ﺑﺨﺶ ﻧﯿﺴـﺖ.
آب ، ﻫﺴﺘﯽ ﻣﻄﻠﻖ ﻧﯿﺴﺖ.
ﺗﺠﺮﺑﻪ آب ، ﻣﻄﻠﻖ ﻧﯿﺴﺖ ، ﺗﺠﺮﺑﻪ آب ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻄﻠﻖ ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﺗﺠﺮﺑﻪ آب ﺑﯽ ﺣﻀﻮر ﺧﺎك و آﺗﺶ و ﺑﺎد ﻣﻤﮑﻦ ﻧﯿﺴﺖ . آب در ﻫﻤﺮاﻫﯽ و ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﺎ ﺧﺎك و ﺑﺎد و آﺗﺶ ﺟﻠﻮه اﯾﯽ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ آب ﺑﺎور ﯾﮏ ﺗﻼش اﺳﺖ . ﺗﻼش ﻫﺴـﺘﯽ ﺑﺮاي رﺳﺎﻧﺪن آب ﺑﻪ آﺗﺶ و ﺧﺎك و ﺑﺎد ، ﻣﺮدم ﮐﻮﯾﺮ ، ﻫﺰاران ﺳﺎل اﺳـﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺑﺎور را ﺑﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﯾﮏ راز در ﺳـﯿﻨﻪ دارﻧﺪ . ﺧﺎك را ﻣﯽ ﺷﮑﺎﻓﻨﺪ ، ﻧﻔﻮذ ﺑﺎد و آﺗﺶ ﮐﻮﯾﺮ را ﺑﻪ درون ﺗﺎرﯾﮑﯽ آن ﻣﻤﮑﻦ ﻣﯽ ﺳـﺎزﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ آب ﺧﻔﺘﻪ ﺑﺮﺳﻨﺪ ، آﻧﮕﺎه ﻣﺸـﺖ ﻣﺸــﺖ آب ، اﻧﺪك اﻧﺪك ﺟﺎري ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﻪ ﺳﻮي ﻧﻮرﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﻮي ﺷﮑﺎﻓﯽ ﮐﻪ ﻣﺤﻞ ﻣﻼﻗﺎت آب و ﺑﺎد و ﺧﺎك و آﺗﺶ اﺳﺖ آب ﺑﻪ ﻧﻮر ﻣﯽ رﺳﺪ.
اما!
در ﻧﻘﻄﻪ ﭘﯿﻮﻧﺪ دﯾﮕﺮ ﻧﻪ آب ﻧﻪ ﺑﺎد ﻧﻪ آﺗﺶ و ﻧﻪ ﺧﺎك
اﮐﻨﻮن ، ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺑﺎور آب رﺳﯿﺪه اﯾﺪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﺎﯾﻪ درﺧﺖ

اﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮن ﻫﺴﺘﯽ اﺳﺖ ﯾﮕﺎﻧﮕﯽ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺮدم ﮔﻮﯾﯽ ﻫﻤﺎن ﻗﺎﻧﻮن ﻫﺴــــﺘﯽ اﺳﺖ : آب در ﺗﺎرﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﺳﻮي ﻧﻮر در ﺣﺮﮐﺖ اﺳﺖ و ﻧﻮر در ﺗﺎرﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﺳﻮي آب ﺑﺪان ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺧﺎك ﺑﺴـﺘﺮ اﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ و ﺑﺎد ﻧﻔﺲ آن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد . ﻧﻘﻄﻪ ﺑﺮﺧﻮرد ﭼﻬﺎر ﻣﺎده ﻧﻘﻄﻪ ﺣﯿﺎت اﺳﺖ ﻗﻨﺎت دراﯾﺮان ﻗﺪﯾﻢ ﻧﺸﺎن ﺗﻼش ﻣﺮدﻣﺎن ﺳﺨﺖ ﮐﻮش ﺑﺮاي ﺟﻠﻮه ﺑﺨﺸـﯿﺪن ﺑﻪ ﺣﻀـﻮر آب در ﺳﺮزﻣﯿﻦ ﺧﺸﮏ ﮐﻮﯾﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻮﯾﺮ ﺑﺎ ﺧﺎك و ﻧﻮر و ﺑﺎد آن ﯾﮏ ﺑﺴﺘﺮ ﮔﺬاران اﺳﺖ ، آب ﻣﻘﺪس ﯾﺎﺑﺪ ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺴﺘﺮ ﺟﺎري ﺷﻮد در ﮔﻮﺷﻪ اﯾﯽ از ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺷﻬﺮ ﮐﻮﯾﺮي ، در ﻻﯾﻪ ﻫﺎي ﺧﺸـﮏ و ﺗﺮك ﺧﻮرده ﺧﺎك ﮔﺬري ﺑﺮ ﻟﺐ ﺗﺮﮐﯽ ﺑﺰرگ ﻣﺮدم راﺑﻪ درون ﻓﻀـﺎﯾﯽ ﺗﺎرﯾﮏ و ﻧﻤﻨﺎك زﯾﺮ ﭼﺎه ﻫﺎي ﻗﻨﺎت ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻣﺮدم ﺑﺎ ﻋﺒﻮر از ﮐﻨﺎر ﭼﺎه ﻫﺎي ﻋﻤﯿﻖ و دوﯾﺪن آب ﮐﻢ رﻣﻖ ﺑﺮ روي ﺧﺎك ﺳــﺮد آرزوي ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺣﺎدﺛﻪ اﯾﯽ اﻣﯿﺪ ﺑﺨﺶ را در ﭘﺎﯾﺎن راه دارﻧﺪ ﺣﺮﮐﺖ ﮔﺬر ﮐﻪ از ﺑﺎﻻدﺳﺖ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﯿﺸﻪ اﯾﯽ در ﻻﯾﻪ دروﻧﯽ ﺧﺎك ﺑﯽ ﺣﻀﻮر ﻧﺴﺒﯽ ﻧﻮر(.ﻣﻈﻬﺮ آﺗﺶ) در ﺑﺎدي ﺳﺮد آﻏﺎز ﻣﯽ ﺷﻮد درك ﻓﻀــﺎﯾﯽ ﺧﺎﻣﻮش را ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ ﺳﺎزد دود در ﭘﺎﯾﯿﻦ دﺳﺖ ﺑﻪ آراﻣﯽ وارد ﻓﻀــﺎﯾﯽ زﻧﺪه و ﭘﯿﻮﻧﺪ دﻫﻨﺪه ﻣﯽ ﺷﻮد
وارد ﺷﮑﺎﻓﯽ ﺳﺒﺰ در ﮐﻮﯾﺰ ﮐﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﺑﺎور آب اﺳﺖ
ﮔﺬري از ﺗﺎرﯾﮑﯽ ﺗﺎ روﺷﻨﯽ ، ﺳﺨﺘﯽ ﺗﺎ ﻧﺮﻣﯽ ، ﭘﻨﻬﺎﻧﯽ ﺗﺎ آﺷﮑﺎري ، ﺳﺮدي ﺗﺎ ﮔﺮﻣﯽ را ﺑﺮ ﻣﺮدم ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺎﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﻣﻌﻨﺎي آب در اﯾﺮان ﺟﻮر دﯾﮕﺮي اﺳﺖ ، ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﺑﻪ دﺳـﺖ ﻣﯽ آﯾﺪ و ﺑﻪ زﯾﺒﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻮه ﻣﯽ رﺳﺪ .

رتبه اول:فرشاد کازرونی

ﻣﻘﺪﻣﻪ اﯾﺮاﻧﯿﺎن ﺑﺎﺳﺘﺎن در ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻫﺰار ﺳﺎل ﻗﺒﻞ دﺳـﺖ ﺑﻪ اﺑﺘﮑﺎر ﺟﺪﯾﺪي زده و آن را ﮐﺎرﯾﺰ و ﯾﺎ ﻗﻨﺎت ﻧﺎم ﻧﻬﺎدﻧﺪ. اﯾﻦ اﺧﺘﺮاع در ﻧﻮع ﺧﻮد ،ﺗﺎﮐﻨﻮن در ﺟﻬﺎن ﺑﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺑﻮده اﺳﺖ. ﮐﺎرﯾﺰ را ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺸـﺎﻧﯽ از اﺑﺘﮑﺎر و ﺧﻼﻗﯿﺖ داﻧﺴــﺖ و ﻫﻢ ﺑﯿﺎﻧﯽ از اﻫﻤﯿﺖ آب در ﺑﯿﻦ ﻣﺮدم اﯾﺮان زﻣﯿﻦ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ اﻧﺪ در ﺑﺴﺘﺮي ﺧﺸﮏ ،زﻧﺪﮔﯽ و ﺣﯿﺎت را رواج دﻫﻨﺪ و از اﯾﻦ رو اﺳـــﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان آب را ﮐﯿﻤﯿﺎ و ﻗﻨﺎت را ﻫﻤﺎن ﮐﯿﻤﯿﺎﮔﺮي در ﻓﺮﻫﻨﮓ اﯾﺮاﻧﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻧﻤﻮد.
ﮐﺎﻧﺴﭗ ﮐﻠﯽ ﺑﺪﯾﻨﺴﺎن ﺑﺮاي ﺑﺎز آﻓﺮﯾﻨﯽ دوﺑﺎره ﺟﺎﯾﮕﺎه و اﻫﻤﯿﺖ از دﺳﺖ رﻓﺘﻪ ، ﻃﺮح ﭘﯿﺸـﻨﻬﺎدي ﺑﺮ اﺳﺎس اﺳﺘﻔﺎده از اﻟﮕﻮي ﮐﻠﯽ ﻗﻨﺎت ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳـﺖ . در اﯾﻦ ﻃﺮح 7ﻻﯾﻪ ﮐﻪ ﻫﺮﯾﮏ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ اﯾﺪه اي در روﻧﺪ ﻃﺮاﺣﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷـﻨﺪ ﻟﺤﺎظ ﮔﺮدﯾﺪه اﻧﺪ ﺗﺎ در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﻃﺮح ﻣﻮزه آب در زﯾﺮ زﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﮔﺮدﻧﺪ.

اﯾﺪه ﻫﺎي ﻃﺮاﺣﯽ در ﻻﯾﻪ اول ، ﺷﮑﻞ ﻗﻨﺎت در ﻣﻘﻄﻊ ﻃﻮﻟﯽ آن ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳـﺖ و ﺑﺎ اﯾﺠﺎد ﺗﻐﯿﯿﺮ در ﺳـﺎﺧﺘﺎر ﮐﻠﯽ آن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻘﻄﻊ ﻃﺮح ﻟﺤﺎظ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳـﺖ . در راﺳـﺘﺎي اﯾﻦ ﻣﺤﻮر ﻃﻮﻟﯽ 12ﮔﺎﻟﺮي ﺑﺮ اﺳـﺎس 12ﻣﺎه ﺳـﺎل در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷـﺪه اﺳـﺖ ﺗﺎ درون ﻫﺮ ﮔﺎﻟﺮي ﺗﺠﺮﺑﻪ اي ﺑﺎ آب ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت اﻓﺮاد در ﻣﺎه ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﺎل ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮد. در ﻻﯾﻪ دوم ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﺛﺮي ﮐﻪ ﻃﺮح ﺑﺮ روي زﻣﯿﻦ اﯾﺠﺎد ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ، ﺗﻼش ﺷﺪه اﺳـﺖ ﺑﺎ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﯾﮏ ﻣﺴﯿﺮ ﺣﺮﮐﺖ در ﮐﻨﺎر آن ﺑﺮ روي زﻣﯿﻦ ﯾﮏ ﻟﻨﺪ آرت اﯾﺠﺎد ﻧﻤﻮد ، ﺗﺎ ﻣﻮزه آب داراي ﻧﻤﻮد ﺧﺎرﺟﯽ ﺑﺮ روي ﺳﻄﺢ زﻣﯿﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ. در ﻻﯾﻪ ﺳﻮم ، از رﻧﮓ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻓﺎﮐﺘﻮري ﺑﺮاي ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺣﺲ ﺑﺼـﺮي اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﺪﯾﻬﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ آب ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﻔﺎف ﺑﻮدن ﺧﻮد ، رﻧﮓ ﻣﺤﯿﻂ و ﺑﺴــﺘﺮ ﺧﻮ را اﻧﻌﮑﺎس ﻣﯽ دﻫﺪ از اﯾﻦ رو در اﯾﻦ ﻻﯾﻪ از ﻃﺮاﺣﯽ رﻧﮓ ﻫﺎي ﭘﯿﺸـﻨﻬﺎدي ﺑﺮ اﺳﺎس رﻧﮓ ﻓﺼــﻮل اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪه اﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮد را در اﻧﻌﮑﺎس آب ﻧﻤﺎﯾﺎن ﻣﯽ ﺳﺎزﻧﺪ. در ﻻﯾﻪ ﻫﺎي ﭼﻬﺎرم ،ﭘﻨﺠﻢ و ﺷﺸﻢ ، ﺳﻌﯽ در ﺗﺸﺪﯾﺪ ﺣﻮاس ﺷﻨﻮاﯾﯽ ،ﭼﺸﺎﯾﯽ و ﺑﻮﯾﺎﯾﯽ ﺑﻮده اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺪﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ درك و ﺗﺠﺮﺑﻪ اي دروﻧﯽ ﺗﺮ و ﻋﻤﯿﻖ ﺗﺮ در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ آب ﺻـﻮرت ﭘﺬﯾﺮد . از اﯾﻦ رو در ﮔﺎﻟﺮي ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺷﺎﻫﺪ ﺻﺪاﻫﺎﯾﯽ ﻫﻤﭽﻮن ﭼﮏ ﭼﮏ، ﺷﺮﺷـﺮ و ﯾﺎ ﺟـﺮﯾﺎن آب و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻃﻤﻊ ﻫﺎي ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن و ﺑﻮﻫﺎﯾــﯽ ﻫﻤﭽﻮن ﺑﻮي ﻧﻢ ﺑﺎران ، ﺑﻮي ﻋﻠﻔﺰار ، ﺑﻮي ﺑﺮﮐﻪ و ... ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﺑﻮد. در ﻻﯾﻪ ﻫﻔﺘﻢ ، در ﻧﻬﺎﯾﺖ اﯾﺪه ﻫﺎي ﺧﻼﻗﺎﻧﻪ در ﺗﺠــﺮﺑﻪ آب ﻣﻄـــﺮح ﻣـــﯽ ﮔـــﺮدﻧﺪ.

ﺳﺨﻦ آﺧﺮ ﺑﺪﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺑﺎ ﺑﺮ ﻫﻢ نهادن 7ﻻﯾﻪ ﻓﻮق اﻟﺬﮐﺮ ﺑـﺮ روي ﯾﮑﺪﯾﮕـﺮ ﻃـﺮح ﻣﻮزه آب در زﯾـﺮ زﻣﯿﻦ در ﺣﺎﻟﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯽ ﮔﯿﺮد ﮐﻪ ﺑﺎزدﯾﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن در اﯾﻦ ﻣﻮزه در درون اﻋﻤﺎق زﻣﯿﻦ ﺿﻤﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ دوﺑﺎره و ﻋﻤﯿﻖ ﺗﺮ آب ﭘﯽ ﺑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ اﯾﺮاﻧﯿﺎن ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻗﺪر آب را ﻣﯽ داﻧﺴﺘﻪ اﻧﺪ و آن را ﻣﺤﺘﺮم ﻣﯽ ﺷﻤﺮده اﻧﺪو ﭼﮕﻮﻧﻪ آب را ﺑﺎ ﻣﺸـﻘﺖ ﻫﺮﭼﻪ ﺗﻤﺎم ﺗﺮ از ﻻﯾﻪ ﻫﺎي ﺳﺨﺖ درون زﻣﯿﻦ ﺑﻪ آﺑﺎدي ﻫﺎي ﺧﻮد ﻣﯽ ﮐﺸﺎﻧﺪﻧﺪ و این اﺴﺖ ﻫﻨﺮ ﮐﯿﻤﯿﺎﮔﺮي ﻣﺮدم اﯾﺮان زﻣﯿﻦ

رتبه دوم:اﺑﻮذر ﻣﺮﻧﺪي

اول : روزﻧﯽ ﺑﻪ اﻗﺮار
در ﻫﺠﻮم دﯾﻮارﻫﺎي ﺗﻨﮓ
ﺣﻔﺮه اي در دل ﺳﻨﮓ
دﻫﻠﯿﺰي در ﺳﻘﻒ
ﻧﻮري ﺑﺮآﻣﺪه از آﻓﺘﺎب
واﻧﻌﮑﺎس ﺳﻄﺢ
اﯾﻨﮏ دوﺑﺎره ﻣﯽ ﺗﻮان ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮد:
ﺟﻮﺷﺶ آب
ﭘﯿﺪاﯾﺶ ﺳﻄﺢ
واﻧﻌﮑﺎس ﻧﻮر
ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻋﮑﺲ
ﺗﻼﻃﻢ ذره
ﻟﺮزش ﻣﻮج
رد ﺧﯿﺎل
و اﯾﻨﮏ اﻧﺴﺎن ﺟﻬﺎن را دوﺑﺎره ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.
دوم:«آب ﭘﯿﺪا ﺑﻮد ﻋﮑﺲ اﺷﯿﺎء در آب»
درﺑﺎره ﺧﯿﺎل و واﻗﻌﯿﺖ
ﻣﯽ داﻧﯿﻢ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺟﻬﺎن ﻫﺴﺖ. اﯾﻦ ﺟﻬﺎن واﻗﻌﯽ، ﻫﺴﺖ . اﺣﺠﺎم و ﻫﻨﺪﺳﻪ ﻣﺤﺪود و ﻣﺸﺨﺺ و ﻓﻀﺎي ﭘﯿﺪا و روﺷﻦ ، در ﭘﺲ ﻣﺮزﻫﺎ و ﺧﻄﻮﻃﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ و اﻣﺘﺪاد آﻧﻬﺎ ﻣﻌﻠﻮم اﺳﺖ در ﭘﻨﻬﺎن اﯾﻦ واﻗﻌﯿﺖ ﭘﯿﺪا، دﻧﯿﺎي دﯾﮕﺮي ﻫﻢ ﻫﺴﺖ. ﻟﺮزش اﻣﻮاج آب ﺑﺮ روي ﺑﺴﺘﺮي ﺑﺎﻋﺚ اﻋﻮﺟﺎج ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﯽ ﺷﻮد، ﮔﻮﯾﯽ ﻋﺎﻟﻢ دﯾﮕﺮي ﺧﻠﻖ ﺷﺪه اﺳﺖ
در اﯾﻦ ﮔﺴﺘﺮه آب ﺗﻌﺒﯿﺮي ﻧﻤﺎدﯾﻦ اﺳﺖ از ﺗﺰاﺣﻢ اﺷﮑﺎل و ﺻﻮر و اﺑﮋه ﻫﺎ و ﺑﻌﺪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻏﺮﯾﺒﯽ ﮐﻪ ﺑﺮاﯾﻤﺎن ﺣﺎﺻﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻠﻖ ﻣﯽ ﺷﻮد؛ ﺷﺒﯿﻪ دﻧﯿﺎي ﻣﺎﺳﺖ و ﻣﺎﻧﻨﺪ آن ﻧﯿﺴﺖ. اﯾﻦ ﺻﻮر ﻧﻤﺎدي از ﺧﺎﻃﺮه ﻫﺎي ازﻟﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ردي از ﻧﻘﺶ و ﻧﮕﺎرﻫﺎي ﻟﺮزان و ﺧﻄﻮﻃﯽ ﻣﺠﻬﻮل و ﻣﻌﻮج ﺗﺼﻮر ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺧﻠﻖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ و در ﻧﻬﺎﯾﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ اﯾﻦ دﻧﯿﺎي ﺧﯿﺎل ﻣﺎﺳﺖ.
ﺳﻮم : ﺗﻤﺜﯿﻞ ﺟﺎوداﻧﮕﯽ
آب ﺑﺎ ﺧﺎك در ﻣﯽ آﻣﯿﺰد و ﮔﻞ ﺷﮑﻞ ﻣﯽ ﮔﯿﺮد در آﺗﺶ ﻣﯽ ﮔﺪازد و ﮐﺎﺷﯽ ﻫﺎي ﻻﺟﻮردي ﻣﯽ ﺷﻮد ﺟﺰء ﺟﺰء ﺑﻨﺎﻫﺎي اﯾﻦ ﺳﺮزﻣﯿﻦ.
آﺑﯽ ﮐﻪ در ﭘﯿﺪاﯾﺶ ﺑﻨﺎ ﺑﻮد در ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺗﻤﺜﯿﻠﯽ ﭘﺲ از ﺳﯿﺮ ﺧﺎك و ﮔﻞ و آﺗﺶ و ﺳﻔﺎل ﺑﺮ ﺗﺎرك اﯾﻮاﻧﯽ ، درون ﺣﻮض ﮐﻮﭼﮑﯽ و ﯾﺎ ﺑﺮ ﻓﺮاز ﮔﻨﺒﺪي ﻓﯿﺮوزه اي ﻣﯽ درﺧﺸﺪ و در ﮔﺬر زﻣﺎن ﺟﺎوادﻧﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد.

رتبه دوم:ﺑﻬﻨﺎز فرهی ﺑﻮزﻧﺠﺎﻧﯽ

اﮔﺮ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﻦ از آب ﺑﻮد
ﻫﺮ روز ﮐﻪ ﭼﺸﻢ از ﺧﻮاب ﻣﯽ ﮔﺸـﺎﯾﯿﻢ، ﻫﺮ ﺷﺐ ﮐﻪ ﺳﺮ ﺑﺮ ﺑﺎﻟﯿﻦ ﻣﯿﮕﺰارﯾﻢ. ﻫﺮ آﯾﻨﻪ ﮐﻪ در ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻫﺎ و ﺑﺰرﮔﺮاه ﻫﺎي اﯾﻦ ﺷﻬﺮ راﻧﻨﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، ﺳﺎﯾﻪ ﻣﻮﺟﻮدي را ﺑﺮ ﺧﻮد و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻬﺎي ﺷﻬﺮﻣﺎن ﺣﺲ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ.
ﺑﺮﺟﯽ ﮐﻪ ﻫﺮ روز ﺑﻪ ﻧﻈﺎره ي ﻣﺎ ﻧﺸـﺴــﺘﻪ اﺳﺖ دور و ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ از ﻣﺎ .... ﻧﻪ در ﺟﺸـﻦ ﻫﺎ ، ﻧﻪ در ﻏﻢ ﻫﺎ و ﻧﻪ در ﺳﻮﮔﻮاري ﻫﺎ ﻫﯿﭻ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻧﺪارد. ﺳﺎﯾﻪ اي اﺳـﺖ ﺑﯽ ﺗﻔﺎوت ﺑﻪ ﻣﺤﯿﻂ اﻃﺮاﻓﺶ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ دردي از ﺑﯿﮕﺎﻧﮕﯽ ﻫﺮ روزه ي ﻣﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻣﺎن دوا ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ.
آب ﻋﻨﺼﺮي اﺳﺖ ﻣﻨﻌﻄﻒ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﯿﻄﯽ اش ... در دﺳﺘﻬﺎي ﻣﺎ و در ﻫﺮ ﻇﺮﻓﯽ ﺷﮑﻞ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﯽ ﮔﯿﺮد.
اﮔﺮ ﻧﺸـــﺎﻧﻪ ي ﺷﻬﺮ ﻣﺎ از آب ﺑﻮد. ﺳﯿﻤﺎي ﺷﻬﺮ ﻣﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻮد؟! .... ﻫﺮ آﯾﻨﻪ ﺷﮑﻠﯽ ﺑﻪ ﺧﻮد ﻣﯿﮕﺮﻓﺖ و ﺳﺒﺐ ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ و ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺳﺎﮐﻨﯿﻨﺶ ﻣﯽ ﺷﺪ. آب ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ در ﺟﺸﻦ ﻫﺎ، ﺳﻮﮔﻮاري ﻫﺎ و ﻣﺮاﺳﻢ ﻣﺮدم ﺷﻬﺮ ﺷﺮﯾﮏ ﺷﻮد. ﻓﺮﻣﯽ ﻣﺘﻔﺎوت از ﺧﻮدش اراﺋﻪ دﻫﺪ و ﺑﺎ رﻧﺪﮔﯽ ﻣﺮدم ﺷﻬﺮ در ﻫﻢ آﻣﯿﺰد. و اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ آﺑﺸـــــﺎري ﺑﺰرگ ﺑﺎ ﻓﺮم ﻫﺎي ﻣﺘﻨﻮع در ﺗﻬﺮان ﺑﻪ ﺟﺎي ﺻﻠﺐ و ﺧﺎﮐﺴﺘﺮي ﺷﺮوع ﺑﻪ زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
زﻧﺪه اﺳـﺖ و روح دارد. روﺣﯽ در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂ و ﻣﺮدﻣﺶ. ﻧﻘﻄﻪ اي ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﺮاي ﺧﺎﻃﺮات ﺟﻤﻌﯽ ﺳﺎﮐﻨﯿﻦ ﺷﻬﺮ ﻓﻀـــﺎﯾﯽ در اﻃﺮاﻓﺶ ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ آورد ﺑﺮاي ﻓﺮاق ﺧﺎﻃﺮ . ﺑﺮاي ﺳﭙﺮان ﺳﺎﻋﺎﺗﯽ ﺑﻪ دور از آﻟﻮدﮔﯽ و ازدﺣﺎم. ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ﻓﺮم آﺑﺸﺎر و ﻣﻪ اﯾﺠﺎد ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ آن، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ داده ﻫﺎﯾﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺑﺴﺘﺮ ) ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ( ﺗﻐﯿﯿﺮﮐﻨﺪ.
رﻗﺺ آب در ﻣﺮاﺳﻢ ﻣﺬﻫﺒﯽ و ﺑﺎزي آب در اﯾﺠﺎد ﻓﺮم ﻫﺎي ﻣﺘﻨﻮع در ﺟﺸﻦ ﻫﺎي ﻣﻠﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮي ﻧﺸـﺎﻧﻪ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ اي ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻓﺮم ﻫﺎي ﺑﺪﯾﻊ و ﻣﺘﻨﻮﻋﯽ در ﻓﻀــــﺎي ﺷﻬﺮي اﯾﺠﺎد ﮐﻨﺪ. در ﺳﻮﮔﻮاري ﻫﺎ و ﻋﺰاداري ﻫﺎ اﯾﻦ ﻧﺸـــــﺎﻧﻪ آرام وﺳﺎده در ﻧﺎراﺣﺘﯽ ﺷﻬﺮوﻧﺪان ﺷﺮﯾﮏ ﺷﻮد.
اﮔﺮ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺷﻬﺮ از آب ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ در ارﺗﺒﺎط ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺑﺎ ﺷﻬﺮوﻧﺪاﻧﺶ ﻗﺮار ﺑﮕﯿﺮد. ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ اي ﻣﺘﺎﺛﺮ از ﻣﺴــــــﺎﺋﻞ و دﻏﺪﻏﻪ ﻫﺎي ﯾﮏ ﺟﺎﻣﻬﻪ ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﻮد.
ﻧﺸـﺎﻧﻪ ﺷﻬﺮﯾﺸـﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺣﺲ ﺣﻀــﻮر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻣﺮدم ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﯽ ﮔﺬارﻧﺪ و ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﯽ ﭘﺰﯾﺮﻧﺪ. دﯾﮕﺮ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺷﻬﺮﯾﺸﺎن ﺑﺨﺶ ﻣﺘﺎﺛﺮ از وﺟﻮد ﺷﺎن اﺳﺖ و ﻧﻪ اﻟﻤﺎﻧﯽ ﺗﺤﻤﯿﻞ ﺷﺪه ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ.

رتبه سوم:محسن صانعی

رواﯾﺖ راﺑﻄﻪ آب و ﻣﻌﻤﺎري و ﯾﺎ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺸﯿﺪن آن ﺷﺎﯾﺪ اﻧﺪﯾﺸـﻪ را ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ اوﻟﯿﻪ و اﺻﻠﯽ اﯾﻦ دو ﺑﮑﺸـــــﺎﻧﺪ.آب ﺑﯽ ﮔﻤﺎن ﯾﮑﯽ از ﺑﻨﯿﺎدﯾﺘﺮﯾﻦ اﺟﺰاء ﺣﯿﺎت اﺳﺖ. از آن ﺳـﻮ، ﻣﻌﻤﺎري، در ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻧﯿﺎزﻫﺎي آدﻣﯽ، ﻣﺤﯿﻂ زﻧﺪﮔﯿﺶ را ﺳﺎﻣﺎن داده اﺳﺖ. ﻣﻌﻤﺎري ﻫﻤﯿﺸـﻪ در اﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻃﺒﯿﻌﺖ از ﯾﮏ ﺳـﻮ و ﻣﺮاﺗﺐ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﻧﯿﺎزﻫﺎي آدﻣﯽ از ﺳـﻮي دﯾﮕﺮ در ﺗﻌﺎدل ﺑﻮده اﺳـﺖ. آب ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﻋﻨﺎﺻــــﺮ اوﻟﯿﻪ ﻃﺒﯿﻌﺖ در ﻣﺮاﺗﺐ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﻧﯿﺎزﻫﺎي آدﻣﯽ ﺣﻀــﻮري ﻣﺘﻔﺎوت دارد. اﯾﻦ ﺣﻀــﻮر در اوﻟﯿﻦ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺎﯾﻪ ﺣﯿﺎت و زﻧﺪﮔﯽ اﺳﺖ. در ﺣﻀﻮري دﯾﮕﺮ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در ﺗﻌﺎدل آب وﻫﻮاﯾﯽ و درﺟﻪ ﺣﺮارت ﻣﺤﯿﻂ و ﻣﻌﻤﺎري اﯾﻔﺎ ﻣﯿﮑﻨﺪ. اﯾﻦ ﺣﻀـــــﻮر در ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﺗﻨﮕﺎﺗﻨﮓ ﺑﺎ ﻣﺮاﺗﺐ ادراﮐﯽ اﻧﺴــﺎن ﭘﺎ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﺗﻔﮑﺮ، اﻧﺪﯾﺸــﻪ و ﺧﯿﺎل ﻣﯽ ﮔﺬارد. آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ آب ﺗﺼــــــﻮﯾﺮي ﻣﻮاج از آﺳﻤﺎن و ﻣﺤﯿﻂ ﻣﻌﻤﺎري ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺐ اراﺋﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﯾﻦ ﻃﺒﯿﻌﺖ آب،در ﺗﻌﺎﻣﻠﯽ دروﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﺨﯿﻞ آدﻣﯽ ﺑﻪ آن، آن ﺧﯿﺎﻟﯿﻦ و روﯾﺎﯾﯽ اﻧﺴﺎن ﻣﻌﻨﯽ و ﻣﻔﻬﻮم ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ و ﭼﻮن ﮔﺸﺎﯾﺸﯽ از ﻓﻀــﺎي اﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ، آدﻣﯽ را ﺑﻪ ﺳﻮي ﻓﻀـــﺎي ﺑﯽ زﻣﺎن و اﻣﻨﯽ ﮐﻪ روﯾﺎ و ﺧﯿﺎﻟﺶ از آن ﺳﺮاغ دارد ﻣﯽ ﮐﺸــﺎﻧﺪ. اﯾﻦ ﮔﺸــﺎﯾﺶ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺧﯿﺎل آدﻣﯽ درﻓﻀﺎي ﻣﻌﻤﺎري و ﺑﻪ وﺳﺎﻃﺖ آب ﻣﻬﯿﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد.
اﯾﻦ ﻣﻔﻬﻮم ﯾﻌﻨﯽ ﮔﺬر از ﻋﺎﻟﻢ واﻗﻌﯿﺖ ﺑﻪ ﻓﻀـــﺎﯾﯽ ﻣﺜﺎﻟﯿﻦ و ﺧﯿﺎل اﻧﮕﯿﺰ در ﺗﺮﮐﯿﺐ آب و ﻣﻌﻤﺎري ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ آﻣﺪه اﺳﺖ.
ﻓﻀﺎي ﻣﻌﻤﺎري ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺷﺪه ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ از ﻣﻌﺒﺪ آب در ﺑﯿﺸﺎﭘﻮر اﺳﺖ. و ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﯿﺎﻧﯽ ﭘﻮﺳﺘﺮ ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ از اﺛﺮي از ﻋﺒﺎس ﮐﯿﺎرﺳـﺘﻤﯽ اﺳـﺖ ﺑﺎ ﻋﻨﻮان ﺑﺎغ ﺑﯽ ﺑﺮﮔﯽ.

رتبه سوم:محمد امین امیدوار و عطاا... امیدوار و گلی امیدوار و ترانه شریفی

رﻗﺺ ﻗﻄﺮه اب
ﻫﻤﯿﺸﻪ اب را ﺑﺎدﯾﺪاﻧﺴﺎﻧﯽ دﯾﺪه وﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮده اﯾﻢ. اب روان. درﯾﺎ ...ﻃﻮﻓﺎن .ﺑﺨﺎر..........
وﻟﯽ دﯾﺪن ﻗﻄﺮه اب را ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻧﮑﺮده اﯾﻢ
ﭘﺮوﻓﺴﻮرDaniel BONN,S
ﻣﺤﻘﻖ داﻧﺸﮕﺎه ﻫﻠﻨﺪ ﺗﺤﻘﯿﻘﯽ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع (باﭼﻪ ﻣﺤﻠﻮل وﻣﻮادي ﺳﻢ ﺿﺪاﻓﺎت راﺑﻪ ﮔﯿﺎﻫﺎن ﺑﭙﺎﺷﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﻮا اﻟﻮده ﻧﺸﻮد)رااﻧﺠﺎم داده اﺳﺖ.
وي ﮔﻔﺖ اﯾﺎ ﻣﯿﺸﻮد اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻋﻠﻤﯽ ﺧﺸﮏ و ﺑﯽ روح را ﺑﮕﻮﻧﻪ اي ﻫﻨﺮﻣﻨﺪاﻧﻪ در ﻣﺤﻀﺮ داﻧﺸﻤﻨﺪان وﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﺟﻬﺎن اراﺋﻪ داد ؟ ﻓﯿﻠﻤﯽ ﺑﺪﯾﻦ ﻫﺪف ﺑﺎ روش ﻋﮑﺴﺒﺮداري اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ ﮐﻪ در ﻧﻬﺎﯾﺖ اﯾﻦ اﺛﺮ ﻣﻮرد ﺗﺤﺴﯿﻦ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.
ﻣﻮﻗﻌﯿﺘﯽ ﻓﺮاﻫﻢ اﻣﺪ ﮐﻪ دﯾﮕﺮان را در اﯾﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ دﯾﺪاري ﺑﺼﻮرت اراﺋﻪ ﯾﮏ ﻃﺮح ﻣﻌﻤﺎرﮔﻮﻧﻪ ﺳﻬﯿﻢ ﮐﻨﻢ اﯾﻦ اﯾﺪه ﺑﮕﻮﻧﻪ اﯾﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎم ﺳﻄﻮح ﻓﻀﺎ ﺑﺎ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺼﻮﯾﺮي و ﺻﻮﺗﯽ اﯾﻦ ﺣﺮﮐﺎت زﯾﺒﺎ وﺑﯽ ﺑﺪﯾﻞ رادر ﻓﻀﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻣﯿﮕﺬارد ﮐﻪ ﺑﺒﯿﻨﺪ
دل ﻫﺮ زره اي ﮐﻪ ﺑﺸﮑﺎﻓﯽ اﻓﺘﺎﺑﯿﺶ در ﻣﯿﺎن ﺑﯿﻨﯽ


نفرات تقدیرشده

  • 🔹 ﺳﭙﯿﺪه ﻋﻠﯽ ﻣﺤﻤﺪزاده - ﺳﯿﺪه ﻣﻬﺴﺎ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺻﺎدﻗﯿﺎن
  • 🔹 ﮔﺮوه ﻧﻈﺮﮔﺎه ﻧﻮر
  • 🔹 ﻣﯿﻼد ﻓﺮﺧﯽ
  • 🔹 ﺳﻤﯿﺮا اﺻﻐﺮي - رﺳﻮل ﻣﺤﺴﻨﯽ
  • 🔹 ﺻﺎﻟﺤﻪ ﺑﺨﺎراﺋﯽ
  • 🔹 ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﺣﻀﻮري
  • 🔹 ﻓﺮداد ﻋﻠﻮي - آﻧﺎﻫﯿﺘﺎ ﻋﻠﻮي
  • 🔹 آرﻣﺎن ﻫﺎدي ﻟﻮ - ﺳﺎرا ﻓﻼﺣﯽ
  • 🔹 ﺳﻤﯿﺮاﻣﯿﺲ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ
  • 🔹 ﺷﻬﺎب ﻣﯿﺮزاﺋﯿﺎن ﻣﻬﺎﺑﺎدي
  • 🔹 آروﯾﻦ ﻧﺴﯿﻢ ﯾﺰد - ﻧﺎزﻧﯿﻦ ﻣﻬﺮﮔﺎن
  • 🔹 داود ﻧﻮاﺑﯽ اﺻﻞ
  • 🔹 ساناز افتخارزاده
  • 🔹 ﻣﻬﺪي ﻃﺒﺎﺋﯿﺎن ﻧﮋاد - اﻟﻬﺎم ﮐﯿﺎﻧﯽ راد - ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﻣﺎﻧﯽ