خلاصه رویداد

اعلام برندگان مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاه‌های گردشگری

نتایج-غرفه

مجموع جوایز


  • 65 میلیون تومان

مشخصات


  • نوع:
    مسابقه ملی
  • شرکت در مسابقه:
    رایگان
  • مکان:
    ایران

وضعیت مسابقه


  • اعلام نتایج مرحله و نمایش آثار
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: طراحی غرفه، نمایشگاه، طراحی نمایشگاه، غرفه گردشگری، مسابقه طراحی غرفه

اطلاعات بیشتر

اعلام برندگان مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاه‌های گردشگری



مقدمه:

مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی ۲۰۱۸ با اهداف و رویکردهای زیر توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران (سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)به عنوان کارفرما تعریف شده و فصلنامۀ معماری و ساختمان نیز به عنوان برگزارکننده معرفی شد.


اهداف و رویکردها:

  • تصویری با ارزش از کشورمان که جایگاه ویژه ای به لحاظ تاریخ، فرهنگ، اصالت و ریشه، هنر و معماری و دیگر ارزش های معنوی این مرز و بوم را در سطح جهانی با خود به همراه دارد ارائه خواهد شد و انعکاسنوآوری های بروز و توسعه یافته توسط فضای طراحی شده نمایان گردد.
  • ـ ایجاد شور و حال و جذب مخاطبان بیشتر در سطح گسترده به عنوان بازدیدکنندگان نمایشگاه جهانگردی و ایجاد ارتباط هر چه بیشتر در جذب ایشان از طریق روش های نوین در قوانین مرتبط با نمایشگاه هایبین المللی و صنعت توریسم.
  • ـارتباط فضای طراحی شده با ارزش های هنری ایران و زمینه ای جهت تامل و گفتگو در فضای غرفه.
  • ـ اهمیت به موضوع زیبایی شناسی در طراحی غرفه که زمینه های جذب مخاطب را توسعه می دهد، از دیگر اهداف مسابقه است.
  • در این بین معیارهای زیر نیز مدنظر کارفرما بود و بر اساس آن فراخوان مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاههای گردشگری بینالمللی ۲۰۱۸ تهییه و منتشر شد.

معیارها:

  • خلاقیت و نگاهی نو
  • ـ توانایی طرح در تحقق مطلوب فعالیت های (غرفه میراث فرهنگی) و تامین نیازهای بازدید کننده به لحاظ فضای درون غرفه .
  • ـ چگونگی و میزان نسبت هماهنگی طرح غرفه با ساختار اصلی نمایشگاه بین المللی [در فضای بسته] با معیارها و استانداردهای جهانی.
  • هیئت داوری که عبارتند از جناب آقایان سیدمحمد بهشتی، آرش مظفری و جواد میرحسینی از اهالی حرفه و آشنا با موضوع مسابقه دعوت به همکاری شدند.

برگزارکننده:

پس از اطلاع‌رسانی مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی ۲۰۱۸، پاسخگوی سوالات شرکت‌کنندگان تا زمان تحویل پروژه‌ها بوده و تا پایان روز ۲۳ مردادماه سال جاری تعداد ۸۸ پروژه با مدارک تائیدشده توسط دبیرخانه تحویل گرفته شد.


برگزاری مراسم اهدا و جوایز:

مراسم اهدا‌‌ ٔ جوایز روز شنبه دهم شهریور ماه سال جاری در ساختمان روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سخنرانی رامین افشاری، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانیجمهوری اسلامی ایران آغاز شد. وی اشاره کرد که:کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران هر ساله به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی اجرای غرفه جمهوریاسلامی ایران در تعدادی از نمایشگاه‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی در خارج از کشور می‌باشد. با توجه به تاثیر این نمایشگاه‌ها در حفظ و توسعه بازار صنعت گردشگری و صنایع دستی، همواره حضور موثر وبرگزاری فاخر و ارزشمند این نمایشگاه‌ها مورد تاکید ریاست محترم سازمان جناب آقای مونسان بوده است.

در این نمایشگاه‌ها با توجه به فضای محدودی که به منظور معرفی داشته‌ها و جذابیت‌های کشور در اختیار قرار می‌گیرد، علاوه بر تولید محتوای مناسب جهت معرفی و ارائه محصولات گردشگری و صنایع دستی،طراحی و اجرای فاخر و کاربردی غرفه به عنوان نماد و ویترین معرفی کشورها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به همین منظور از اوائل سال جاری برگزاری مسابقه‌ای با موضوع طراحی غرفه ایران در نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تخصصی بودن موضوع از همکاریمجله تخصصی معماری و ساختمان بهره گرفتیم که امروز پس از انجام فرایند مسابقه فراخوان و تحویل آثار و ارزیابی و داوری، برای معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده این مسابقه در خدمت شما عزیزان هستیم.

امیدوارم با همکاری حوزه های مختلف صنعت گردشگری و صنایع دستی بتوانیم با حضور موثر در نمایشگاه‌های خارج از کشور گامی بزرگ در معرفی کشور عزیزمون ایران برداریم و با معرفی و توسعه بازار گردشگریو صنایع دستی، به توسعه اقتصاد کشور کمک کنیم.

سپس آرش مظفری بیانیه داوری را قرائت نمودند و همچنین از کانون انون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، جهت تعریف این مسابقه به صورت نامحدود تشکر و قدردانی نمودند و اجرای مسابقه بهاین سبک را جایگاهی برای کشف استعداد‌های جوان و مطرح شدن آن‌ها در جامعه معماری دانستند .


بیانیه داوری:

در تاریخ 25 مرداد ماه 1397 جلسه داوری مسابقه “طراحی غرفه ایران در نمایشگاه های گردشگری بین المللی 2018“ با حضور داوران محترم “جناب آقای مهندس بهشتی“، “جناب آقای مهندس میر حسینی” و” جناب آقای مهندس مظفری” و ناظرین دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی و مدیر مسابقه و دستیاران مدیر در محل دبیرخانه مسابقه برگزار گردید.
فرآیند داوری در ابتدا به صورت سلبی (حذفی) صورت گرفت کد 17 اثر به به مرحله بعد راه یافتند. سپس از میان 17 اثر، 11 طرح برای ارزیابی نهایی به مرحله بعد راه یافتند.
کد آثار :
۱۶۶-۱۴۵-۱۲۴-۱۳۷-۱۱۴-۱۲۵-۱۲۱-۱۱۵-۱۴۹-۱۶۰-۱۷۴-۱۷۳-۱۳۴-۱۴۳-۱۷۰-۱۲۲-۱۳۱

انطباق این 11 طرح با برنامه مسابقه توسط مدیر مسابقه انجام شد و گزارش شفاهی آن توسط مدیر به استحضار داوران رسید.
کد آثار:
۱۶۶-۱۴۵-۱۲۴-۱۳۷-۱۱۴-۱۲۵-۱۲۱-۱۱۵-۱۴۹-۱۶۰-۱۷۴

در این مرحله داوران به صورت مجزا با روش امتیاز دهی برای انتخاب طرح های منتخب اقدام نمودند.
براساس امتیازات اتخاذ شده توسط هئیت داوران برگزیدگان به شرح زیر معرفی می گردند:


  • رتبه اول : صائب علیمحمدی
  • رتبه دوم : رضا امیری
  • رتبه سوم : گروه معماران آرل (مهسا مقری، هدیه احمدیان، شادان برومند، مدیحه مولایی، فرزانه مردانی)
  • رتبه چهارم: محمدحسن فروزان‌فر
  • رتبه پنجم : اشکان عباسپور، آبتین اخلاقی، مهرداد کیهانی، نریمان نجاتی، شکیلا لطفعلی، مائده عشوری، مهسا اسماعیل‌پور

از نظر هئیت داوران هر پنج طرح برگزیده به جهت کیفیت آثار ارائه شده، قابلیت اجرا شدن دارند و هئیت داوران به برگزار کننده توصیه می نماید که از 6 طرح دیگر نیز به دلیل دارا بودن ایده های خلاقانه تقدیرنماید .


هئیت داوران معیارهای زیر را جهت انتخاب آثار برتر تبین نمود:

  • طرح رتبه اول : نگاه انتزاعی به معماری ایرانی – تنوع فضایی و منعطف بودن طرح – امکان پوش اتفاقات مختلف در رویدادهای متفاوت.
  • طرح رتبه دوم : قابلیت اجرایی مناسب – توجه به معماری ایرانی – امکان تکثیر آسان با توجه به مدوکار بودن طرح
  • طرح رتبه سوم : نگاه مفهومی به معماری ایرانی و استفاده مناسب از نور در فضا – حفظ خلوص اثر با استفاده محدود از متریال آشنا.

بعد از این قرائت بیانیه ، احمدزهادی، مدیرمسئول فصلنامۀ معماری و ساختمان و 2A و برگزارکنندۀ مسابقه به ارزش برگزاری مسابقات طراحی و معماری اشاره کرد مسابقات معماری نه تنها یک زمینه ای در رقابتطراحی است، بلکه گفتگو، تعامل و تبادل بین متخصصان و نوآوران از طریق ارائه ایده و نگاه حرفه ای ایشان است. جسارت شرکت کننده نمادی از اعتماد او به خویش است که زمینه موفقیت خواهد بود.
در ادامه سید محمد بهشتی در این مراسم سخنانی را ایراد کردند و بیان نمودند که مسابقات معماری عرصه‌ای برای استفاده حداکثری از ظرفیت حرفه ایجاد می‌کنند و اشاره نمودند که در مسابقات محدودکارفرمایان بیشترین بهره را می‌برد و خیلی سریع به خواسته خود خواهند رسید اما زمانیکه مسابقات به صورت نامحدود برگزار می‌گردند بیشترین بهره نصیب جامعه معماری می‌گردد و چه بسا محصول بهتری داشتهباشند. و معماران بیشتری می‌توانند زمینه‌ای برای ارائه کارهایشان داشته باشند.
همچنین سید جواد میرحسینی اشاره کردند که این مسابقه به علت اینکه قرار بود فضایی برای معرفی این سرزمین طراحی گردد با خیلی از مسابقات دیگر تفاوت اساسی داشت از همین رو انتخاب طرح‌های برتربسیار سخت بود. همچنین پیشنهاد نمودند که دیگر کارفرمایان هم موضوعاتی از این دست را به صورت مسابقه برگزارکنند تا معماران بتوانند با موضاعاتی برخورد داشته باشند که خاص هستند و به ندرت مطرحمی‌گردند.


منبع:

سایت هنر معماری آنلاین

 aoaonline.ir

منبع:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir

رتبه های برتر:

  • رتبه اول : صائب علیمحمدی
  • رتبه دوم : رضا امیری
  • رتبه سوم : گروه معماران آرل (مهسا مقری، هدیه احمدیان، شادان برومند، مدیحه مولایی، فرزانه مردانی)
  • رتبه چهارم: محمدحسن فروزان‌فر
  • رتبه پنجم : اشکان عباسپور، آبتین اخلاقی، مهرداد کیهانی، نریمان نجاتی، شکیلا لطفعلی، مائده عشوری، مهسا اسماعیل‌پور

رتبه اول :
صائب علیمحمدی

رتبه دوم :
رضا امیری

رتبه سوم :
گروه معماران آرل (مهسا مقری، هدیه احمدیان، شادان برومند، مدیحه مولایی، فرزانه مردانی)

رتبه چهارم:
محمدحسن فروزان‌فر

رتبه پنجم :
اشکان عباسپور، آبتین اخلاقی، مهرداد کیهانی، نریمان نجاتی، شکیلا لطفعلی، مائده عشوری، مهسا اسماعیل‌پور

طرح های برگزیده







جز آثار راه یافته به مرحله نهایی







در صورت ارسال آثار دیگر شرکت کنندگان به ادمین این صفحه بروز رسانی خواهد شد.


 فراخوان مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاه های گردشگری بین المللی ۲۰۱۸