ورود به سایت
رمزتان را فراموش کرده‌اید؟

لطفاً نشانی ایمیل خود را‌ وارد کنید. از طریق ایمیل، پیوندی برای ساختن رمز تازه دریافت خواهید کرد.

بعد از زدن دکمه "دریافت رمز جدید" به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید و یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

ثبت نام در سایت

خلاصه پروژه

آپارتمان همسایه پارک اثر رضا اسدزاده

آپارتمان-همسایه-پارک-اثر-رضا-اسدزاده
نام طراح/طراحان رضا اسدزاده ، شبنم خلیل پور
سال طراحی پروژه 1397
آتلیه طراحی آتلیه مکعب سفید
مساحت 900 مترمربع
موقعیت ایران، آذربایجان غربی، ماکو
بدون دیدگاه
2,481 بازدید
۲۴ آبان ۱۳۹۹
صفحه اصلی

محتوای تصادفی (برای معرفی و انتشار با مدیر تماس بگیرید.)

شرح کامل پروژه

آپارتمان همسایه پارک اثر رضا اسدزاده

آپارتمان همسایه پارک اثر رضا اسدزاده ، شبنم خلیل پور برنده رتبه دوم چهارمین دوسالانه معماری و شهرسازی ایران در بخش مسکونی (آپارتمانی)

آپارتمان-همسایه-پارک-اثر-رضا-اسدزاده

آپارتمان همسایه پارک اثر رضا اسدزاده ، شبنم خلیل پور

شرح پروژه

همسایه پارک در شهر مرزی ماکو طراحی و ساخته شده است ساختمان جایگزین خانه قدیمی صاحب خانه در همان زمین است و در زمینی به ابعاد ۲۲ در ۹ بود که ضلع ۲۲ آن همجوار با پارک محله با عدم دسترسی به آن واقع شده و در واقع موقعیت مکانی پروژه هم سایه پارک محله ای در این شهر می باشد.

اولویت اول طرح

اولویت اول طراحی نحوه تعامل و ارتباط با پارک بود و ارتباط دوسویه بین پارک و بنا موجب طراحی بنایی با تراس هایی رو به پارک شد، اجزایی همچون نور و دید و تناسبات و ترکیب بیشتر دیده شده بنابراین تنوع مصالح و جزییات را کم کردیم می خواستیم پیچیدگی ها را بالایش کنیم ولی رسیدن به سادگی هم کار چندان ساده ای نبود.

.

سازماندهی فضای داخلی بر اساس میزان دید به پارک و دیده شدن از پارک شکل گرفت در نتیجه بنا به عنوان یک کلیت یکبارجه، در ترکیبی از فضای باز و نیمه باز و بسته در نظر گرفته شد. مسئله مهم دیگر قابلیت استفاده از فضایی ایوان در کاربردی قابل انعطاف در ارتباط با فضای درون و بیرون بنا بود.

.

در همسایگی پارک سایه بنا به هنگام غروب بر روی پارک می افتاد و فضای خوبی برای نشستن و بازی کودکان فراهم می کند. به خصوص که پوشش گیاهی بلندی برای ایجاد سایه در پارک وجود ندارد. بخشی از بنادر طبقه ی پنجم امتدا یافته که راه حلی است در جهت تلطیف خرپشته و اتاقک آسانسور که عموما همچون وصله ای ناجور در خط آسمان بناهاست و حاصل آن  نظرگاهی ست که کوه های شمال و جنوب را قاب می کند و مکانی است مطلوب برای نشستن.

نمای بنا

نمای بنا جدا از ماهیت درونی ساختمان نیست ساختمان ساده طراحی شده همچون برونش تا بدون جلوه گری کمی از آشفتگی و چهره ی کوچه کاسته و به شهر احترام بگذارد. نما سفید و تمیز ساخته شده تا در میان انبوه توده های قهوه ای و کثیف و فرسوده ، زیبا جلوه کند.

طبقات بنا

بنا در ۴ تراز طراحی شد که شامل فضاهای همکف، پارکینگ، لابی، تاسیسات و انباری می باشد. طبقه اول و دوم هر یک واحدی دو خوابه برای اقامت فرزندان، طبقه سوم و چهارم به صورت پک واحد یک خوابه دارای پک ووید مرکزی که طیفی از فضاهای عمومی و حصوصی را به هم پیوند می دهد. از طرفی ووید و پنجره نور جنوب و شرق به داخل کشانده شده و از طریق تراس فضای سبز پارک به عمق خانه نفوذ کرده. در طبقه ۴ خانه به حیاط و حیاط به آسمان وصل شده است. منبع تصاویر: هنر معماری طرح های مرتبط شبکه های اجتماعی سایت مسابقات معماری و شهرسازی
استفاده از محتوای این صفحه فقط با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز می باشد.
بدون دیدگاه
2,481 بازدید
۲۴ آبان ۱۳۹۹
صفحه اصلی

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را در مورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید

Top