ورود به سایت
رمزتان را فراموش کرده‌اید؟

لطفاً نشانی ایمیل خود را‌ وارد کنید. از طریق ایمیل، پیوندی برای ساختن رمز تازه دریافت خواهید کرد.

بعد از زدن دکمه "دریافت رمز جدید" به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید و یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

ثبت نام در سایت

خلاصه رویداد

اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی – نتایج المان بیمارستان ناظران مشهد

نتایج-المان-بیمارستان-ناظران-مشهد
جوایز
  • مجموع جوایز: 24 میلیون تومان
  • رتبه اول: 12 میلیون تومان
  • رتبه دوم: 8 میلیون تومان
  • رتبه سوم: 4 میلیون تومان
  • رتبه چهارم و پنجم:
  • لوح تقدیر و تندیس یادبود
راه ارتباطی
  • مراجعه به فراخوان مسابقه
مشخصات
  • نوع فراخوان: ملی
  • نوع ارائه: دیجیتالی
  • مکان: مشهد-ایران
  • وضعیت: اعلام نتایج و نمایش آثار
بدون دیدگاه
4,738 بازدید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
صفحه اصلی

محتوای تصادفی (برای معرفی و انتشار با مدیر تماس بگیرید.)

جزییات کامل رویداد

اعلام نتایج و نمایش آثار برتر مسابقه طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی – نتایج المان بیمارستان ناظران مشهد

بیانیه هیأت داوران مسابقه‌ی یک‌مرحله‌ای طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی

.

در پی فراخوان مسابقه‌ی طراحی عنصر مرکزی سرسرای اصلی بیمارستان ناظران مشهد و پس از ثبت نام بیش از ۳۰۰ نفر و وصول ۹۸ اثر، هیأت داوران در روز جمعه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مشهد و در محل پروژه‌ی در حال ساخت بیمارستان ناظران تشکیل جلسه داد و پس از بررسی دقیق و مفصل آثار، در موارد زیر اعلام نظر می‌کند:
  1. هیأت داوران با اظهار رضایت از برگزاری مطلوب مسابقه برای جذب مشارکت علاقه‌مندان در سطح کشور، دقت در اجرای مسابقه بر طبق ضوابط و معیارهای تدوین شده در آیین‌نامه‌های قانونی برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی و همچنین ملاحظات زیست-محیطی قابل توجه، تشکر خود را از ارکان مسابقه اعلام می‌دارد.
  2. هیأت داوران با در نظر داشتن شرایط حال حاضر جهانی در پی شیوع ویروس کووید-۱۹، زمان محدود برای این مسابقه و مخصوصا تقارن آن با ایام نوروز، مراتب قدردانی خود را از کلیه‌ی شرکت‌کنندگان در مسابقه ابراز می‌دارد.
  3. با توجه به موارد طرح شده در راهنمای مسابقه که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شده بود، آثاری که به خواسته ها و شرایط تحویل اثر بی‌توجه بوده اند، پس از نخستین بررسی و ارزیابی توسط مدیر مسابقه کنار گذاشته شده و نهایتاً ۸۸ اثر برای داوری ارائه گردید. برنامه‌ریزی برای روند داوری و قضاوت آثار طی سه مرحله و با عنایت به ملاحظات طراحی و همچنین معیارهای داوری تعیین شده در فراخوان، به دقت صورت پذیرفته بود و به شرح زیر انجام گرفت:
مرحله‌ی اول: آثار به روش حذفی بررسی شد و از میان ۸۸ اثر قابل داوری؛ ۶۲ اثر با دو رأی منفی و بیشتر، از روند بررسی کنار گذاشته شدند. (۵۰ اثر با سه رأی و ۱۲ اثر با دو رأی جهت حذف)

.

مرحله‌ی دوم: در این مرحله به آثار باقی مانده در رقابت (۲۶ اثر) امتیازی بین ۱ تا ۱۰ توسط هر یک از سه داور اختصاص یافت و بدین ترتیب جایگاه آنها نسبت به هم تقریباً مشخص گردید. شایان ذکر است در این مرحله ۱۲ اثر حذف شده با دو رأی منفی مجدداً بررسی شدند تا هر کدام امکان بازگشت به رقابت را داشته باشند مشخص شود.

.

مرحله‌ی سوم: نهایتاً بین ۹ اثر (از ۲۶ اثر) که بیش از پنجاه درصد امتیاز را کسب کرده بودند، برای انتخاب رتبه های اول تا سوم بحث و مشورت شد و پس از تعیین این سه، دو اثر شایسه‌ی تقدیر به جمع آنها اضافه شد.

.

رتبه های برتر مسابقه طراحی عنصر مرکزی سرسرای بانو هنگامه هاشمی و نتایج المان بیمارستان ناظران مشهد

در نهایت برگزیدگان این رقابت به شرح زیر اعلام می‌گردند:
  • رتبه ی اول: شناسه‌ی ۵۰WXL71IKD ، آقای مجید منصورپور
دست یافتن به پاسخی موجز با نگاهی کمینه‌گرا، سادگی و خلوص در فرم، شفافیت و عدم ایجاد مانع بصری همراه با آرامش و سکوت بصری جالب توجه، ویژگی‌های اصلی این طرح در جلب نظر هیأت داوران است. همچنین قابلیت لازم برای اصلاح، تکمیل و انطباق با تمامی خواسته‌ها را دارا می‌باشد. نتایج-طراحی-المان-بیمارستان-ناظران مشهد
  • رتبه‌ی دوم: شناسه‌ی OF5T7PJKHH ، آقای اسد دلسوز خاکی
اثری یادمانی و مانیومانتال است با سکون، تمرکز و صلابتی ویژه که بستر مناسبی از یک سطح انعکاسی جلوه‌گری و پردازش آن را دوچندان می‌کند. همچنین این‌همانی بصری خاص و خلاقانه ای با هنر و معماری ایرانی دارد. نتایج-طراحی-المان-بیمارستان-ناظران مشهد
  • رتبه‌ی سوم: شناسه‎ی KB77DD15IZ ، تیم آقای امین طهماسبی اوریمی و خانم سیده یسنا حسینی
سناریویی هنرمندانه با استفاده از توسعه‌ی هندسی و تکنیک‌های متنوع فرمی-فضایی می‌باشد، که در عین تلاش در جهت هماهنگی با بستر، می‌کوشد آن را تحت تأثیر خود قرار دهد. نتایج-طراحی-المان-بیمارستان-ناظران مشهد
  • رتبه‌ی چهارم: شناسه‌ی ۲M0QK66BBH ، تیم خانم شیما خوش‌پسند و آقای محمد موسوی
تجسم شاعرانه‌ای ست که با به خدمت گرفتن یکی از آشناترین نمادهای زندگی و بخشندگی، به سرعت با بیننده ارتباط برقرار می‌کند و بدون نیاز به تفسیر و توضیح خاصی مفاهیم و اتمسفر لازم را ایجاد می‌نماید. نتایج-طراحی-المان-بیمارستان-ناظران مشهد
  • رتبه‎ی پنجم: شناسه‌ی IKRURS7VTQ ، تیم آقایان خشایار عدالت پژوه و امیرعلی معمارزاده
تلاش قابل‌توجهی ست که با استفاده از تکنیک‌های نوین تولید فرم، موفق شده ضمن دارا بودن ایستایی با انعطاف و پویایی مناسب، توسعه پذیری جالبی در پاسخ به انتظارات طرح را داشته باشد و آینده نگری جذابی را متبادر می‌سازد. نتایج-طراحی-المان-بیمارستان-ناظران مشهد  

توضیحات پیرامون آثار و نتایج المان بیمارستان ناظران مشهد

هیأت داوران بار دیگر تشکر خود را از ارکان مسابقه و شرکت‌کنندگان ابراز می‌دارد و امیدوار است نتایج این مسابقه در جهت اجرای یک اثر فاخر، کارفرما را یاری رساند. شایان ذکر است: الف) هیچکدام از آثار منتخب به دلیل ضعفهای تکنیکی و عدم رعایت برخی از خواسته‌ها، واجد شرایط برای اجرای عین به عین نیست. لذا طرحی که برای اجرا انتخاب شود ، نیاز به اصلاح و تکمیل براساس نظر هیئت داوران و کارفرما خواهد داشت. ب) به دلیل کسالت و ضرورت عدم حضور جناب آقای مهندس سهرابیان (طراح معمار بیمارستان ناظران و عضو تیم داوری)، با هماهنگی ارکان مسابقه جناب آقای وحیدرضا ابراهیمی که از معماران، پژوهشگران و مدیران اجرایی برجسته می‌باشند، به عنوان جایگزین ایشان تعیین و جهت حضور در جلسه‌ی داوری قبول زحمت فرمودند که بدینوسیله بابت همراهی صمیمانه‌ی ایشان قدردانی می‌گردد.  

آثار راه یافته به مرحله نیمه نهایی

.

صفحه مسابقات معماری و شهرسازی ایران در اینستاگرام
سایت فراخوان kanun-ma.ir
بدون دیدگاه
4,738 بازدید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
صفحه اصلی

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را در مورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید

Top