خلاصه رویداد

فراخوان سومین سالانه هنرهای شهری تهران بهارستان ۱۳۹۷

بهارستان

جوایز


  • مجموعا 15 میلیون تومان

مشخصات


  • نوع:
    فراخوان داخلی
  • شرکت در مسابقه:
    رایگان
  • زبان:
    فارسی

برگزارکننده


  • سازمان زیباسازی شهرداری تهران
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: هنرهای شهری، شهر، بهارستان، تهران، هنرهای تجسمی

اطلاعات بیشتر

فراخوان سومین سالانه هنرهای شهری تهران بهارستان ۱۳۹۷



فراخوان سومین سالانه هنرهای شهری تهران، بهارستان 1397 با هدف ایجاد شور و نشاط در سطح شهر، استفاده و مشارکت‌های مردمی و حضور هنرمندان تجسمی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سومین دوره‌ی جشنواره بهارستان 97 در بخش های هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرا، درختستان، دیوارهای کوچک شهر من و تخم‌مرغ‌های نوروزی برگزار می شود.
این جشنواره با محوریت فراهم کردن زمینه‌های عملی برای تجربه‌های نو در هنرهای شهری با توجه به ظرفیت‌های موجود شهر تهران و با تأکید بر جنبه‌های جشنواره‌‌‌‌ای ناشی از حضور هنرمندان در هنگام خلق اثر در شهر اجرا خواهد شد.
تمهید و فراهم آوردن زمینه‌ی خلق و ایجاد طرح‌ها و تجربه‌های نو در سیما و منظر شهر و امکان و قابلیت اجرای ایده‌ها با استفاده از زبان هنر، ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان و شهروندان، ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی و اسلامی در مقدم بهار و سال نو، ایجاد فرصت بروز ایده‌های خلاق با شیوه‌های بیانی متنوع و متناسب با محیط شهری و ایجاد سازوکار و بستر لازم جهت حضور و مشارکت فعال هنرمندان از اهداف اساسی برگزاری این جشنواره است.
اگرچه نام‌های بخش‌های چهارگانه‌ بهارستان ۹۷، به‌طور طبیعی گویای گرایش‌های فراخوان شده در هر بخش است اما با توجه به نو بودن تجربه‌‌‌ی هنرهای شهری؛ همه‌ هنرمندان با گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی، نقاشان، مجسمه‌سازان، طراحان گرافیک، هنرمندان تصویرگر، هنرمندان فعال در هنرهای محیطی و ... می‌توانند در بهارستان ۹۷ شرکت کنند.


گفتنی است هنرمندان می‌توانند در هر چهار بخش و د رهر بخش با حداکثر 3 اثر شرکت کنند که در داوری اولیه از هر هنرمند در هر بخش، فقط یک اثر پذیرفته می‌شود.
لازم به ذکر است در صورتی که از یک هنرمند، در چند بخش، اثر پذیرفته شود و شورای هنری تشخیص دهد آثار پذیرفته شده نمی‌تواند همزمان اجرا شود، اثر موفق‌تر و اجرایی‌تر هنرمند انتخاب خواهد شد.
هنرمندانی که دربخش تخم‌مرغ‌های نوروزی شرکت می کنند تنها می‌تواند در یکی از بخش‌های حرفه‌ای یا دانشجویی شرکت کند.
علاوه بر این تیم‌های هنری مجازند در فراخوان بهارستان ۹۷ شرکت کنند، به شرط آن‌که در تمامی مراحل ثبت‌نام و پس از آن، نماینده معرفی کنند. بدیهی است طرف حقوقی برگزارکننده، در تمامی مراحل اجرایی، اداری، مالی و اهدای جوایز، نماینده تیم هنری خواهد بود. رعایت حقوق بین اعضای تیم بر عهده‌ اعضای آن است و سازمان زیباسازی شهر تهران مسوولیتی در قبال مناسبات ایشان ندارد.


آثار در بخش‌های چهارگانه و با توجه به مختصات هر بخش در شورای هنری یا هیأت انتخاب آثار، بررسی و انتخاب می‌شود.
ضمن به رسمیت شناختن و محترم شمردن پیشنهاد هنرمندان در جانمایی آثار، تعیین محل نهایی اجرا با برگزارکننده است و آثار منتخب پس از بررسی‌های کارشناسی و توافق نهایی با هنرمند طی عقد قرارداد اجرا می‌شوند.
رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان به‌طور قطع و جد مورد تأکید برگزارکننده است در عین حال با احراز کپی بودن اثر در هر مرحله، علاوه بر حذف تمامی آثار شرکت‌کننده از بهارستان ۹۷، مشمول محرومیت‌های دیگر در سایر رویدادها و فراخوان‌های سازمان زیباسازی شهر تهران نیز خواهد بود.
سازمان زیباسازی شهر تهران حق استفاده و انتشار تصاویر آثار در سایت‌ها، گروه‌های خبری و مجازی، کاتالوگ‌، کتاب‌ و... را دارد.
هیأت‌های داوری در بخش‌های رقابتی از میان آثار اجرا شده، ۳ اثر را با جایگاه برابر، به‌عنوان آثار برگزیده‌ بهارستان ۹۷ معرفی خواهند کرد و به هنرمند برگزیده (یا نمایند‌ه‌ی تیم هنری) تندیس سالانه، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا می‌شود، به تمامی هنرمندان راه‌یافته به بخش‌های چهارگانه‌ی رویداد، گواهی شرکت اعطا می‌شود. لازم به ذکر است بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی غیر‌رقابتی است.


علاقه مندان برای شرکت در بخش هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرا از 14 تا ۲۱ بهمن، بخش درختستان ۱۴ تا ۲۴ بهمن، بخش دیوارهای کوچک شهر من ۱۴ تا ۲۶ بهمن و بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی۱۴ تا ۲۸ بهمن میتوانند آثار خود را به دبیرخانه به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان شهیدوفامنش، خیابان شهید جمالی‌شرقی، پلاک ۱۲، عمارت عین‌الدوله ارائه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۹۶۹۷۴۲، هنرهای محیطی و آذین‌بندی داخلی ۱۱۳، درختستان داخلی ۱۱۲، دیوارهای کوچک شهر من داخلی ۱۱۱ و تخم‌مرغ‌های نوروزی داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.


دانلود:

فراخوان

منبع:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir

دبیرخانه:

می توانید آثار خود را به دبیرخانه به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان شهیدوفامنش، خیابان شهید جمالی‌شرقی، پلاک ۱۲، عمارت عین‌الدوله ارائه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۹۶۹۷۴۲، هنرهای محیطی و آذین‌بندی داخلی ۱۱۳، درختستان داخلی ۱۱۲، دیوارهای کوچک شهر من داخلی ۱۱۱ و تخم‌مرغ‌های نوروزی داخلی ۱۱۴ تماس بگیرند.


سایت مسابقه:

جوایز

هیأت‌های داوری در بخش‌های رقابتی از میان آثار اجرا شده، ۳ اثر را با جایگاه برابر، به‌عنوان آثار برگزیده‌ بهارستان ۹۷ معرفی خواهند کرد و به هنرمند برگزیده (یا نمایند‌ه‌ی تیم هنری) تندیس سالانه، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا می‌شود، به تمامی هنرمندان راه‌یافته به بخش‌های چهارگانه‌ی رویداد، گواهی شرکت اعطا می‌شود. لازم به ذکر است بخش تخم‌مرغ‌های نوروزی غیر‌رقابتی است.


برنامه زمانی

  • مهلت‌های مقرر تحویل کار دربخش‌های چهارگانه (صرفاً با مراجعه‌ی حضوری) بهارستان ۹۷
  • هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و نوگرا:۱۴ تا۲۱ بهمن
  • درختستان:۱۴ تا ۲۴ بهمن
  • دیوارهای کوچک شهر من:۱۴ تا ۲۶ بهمن
  • تخم‌مرغ‌های نوروزی: ۱۴ تا ۲۸ بهمن

اطلاع رسانی:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

مسابقه معماری