ورود به سایت
رمزتان را فراموش کرده‌اید؟

لطفاً نشانی ایمیل خود را‌ وارد کنید. از طریق ایمیل، پیوندی برای ساختن رمز تازه دریافت خواهید کرد.

بعد از زدن دکمه "دریافت رمز جدید" به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید و یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

ثبت نام در سایت

خلاصه رویداد

بروکس اسکارپا برنده مدال طلای AIA

بروکس-اسکارپا-برنده-مدال-طلای-aia
جوایز
  • مدال طلا
راه ارتباطی
  • َAIA.org
مشخصات
  • نوع جایزه: بین المللی
  • مکان: آمریکا
  • وضعیت: فعال
بدون دیدگاه
1,344 بازدید
۱ دی ۱۴۰۰
صفحه اصلی

محتوای تصادفی (برای معرفی و انتشار با مدیر تماس بگیرید.)

جزییات کامل رویداد

بروکس اسکارپا برنده مدال طلای AIA

معماران آمریکایی آنجلا بروکس و لارنس اسکارپا برنده مدال طلای AIA 2022
بروکس-اسکارپا-برنده-مدال-طلای-AIA

آنجلا بروکس و لارنس اسکارپا برنده مدال طلای AIA در سال ۲۰۲۲

آنجلا بروکس و لارنس اسکارپا‎

معماران آمریکایی آنجلا بروکس و لارنس اسکارپا مدال طلای AIA 2022 (انستیتو معماران ایالات متحده آمریکا) را به دلیل “معماری پیشرو که عمیقاً تجربه انسانی را غنی می کند” دریافت کردند.

.

به عنوان بالاترین افتخار AIA، مدال طلا تقریباً هر سال از زمان تأسیس این مدال در سال ۱۹۰۷ به معماران شایسته اعطا می شود.
بروکس-اسکارپا-برنده-مدال-طلای-AIA

پروژه مسکن شش

آنجلا بروکس و لارنس اسکارپا، شرکای حرفه ای و زندگی مستقر در لس آنجلس، که شرکت Brooks + Scarpa مستقر در کالیفرنیا و فلوریدا را رهبری می کنند، دومین زوجی هستند که تاکنون این جایزه را دریافت کرده اند و بروکس تنها سومین زنی است که این مدال را دریافت کرده است.

.

به گفته AIA، این دو به دلیل «معماری پیشرو که عمیقاً تجربه بشری را غنی می‌کند و چیزهای خارق‌العاده‌ای را در آنچه که به طور گسترده معمولی تلقی می‌شود، آشکار می‌کند»، برنده مدال طلا شدند.
بروکس-اسکارپا-برنده-مدال-طلای-AIA

معماران فروشگاه Aesop را با دیوارهای ساخته شده از مقوای بازیافتی طراحی کردند.

معماران استیو دومز و داگلاس بنسون در نامه ای که بروکز و اسکارپا را نامزد دریافت این جایزه معتبر کرده بود، نوشتند: «علاوه بر این که معماران برجسته ای برنده جایزه هستند، انجی و لری همچنین فعالان استثنایی، رهبران جامعه و همکاران مدنی هستند.»

.

دومز و بنسون ادامه دادند: “آنها با مسئولیت اجتماعی و نظارت بر محیط زیست انگیزه دارند که به دنبال یافتن راه هایی برای بهبود زیست پذیری شهرها و شرافت بخشیدن به زندگی روزمره شهروندان باشند.”

.

«معماران شهروندی که فعالانه درگیر هستند، تلاش‌های آنها اساساً ابتکارات سیاست عمومی را تغییر داده است که به مسائل مهم و اصلاحاتی می‌پردازد که در خدمت خیر عمومی، افزایش برابری مسکن و بهبود محیط ساخته‌شده است.»

.

بروکس و اسکارپا که به دلیل تعهد خود به آنچه که AIA آن را “رویکرد مشارکت اجتماعی در طراحی” می نامد، شناخته شده اند، تعدادی از پروژه ها را با محیط زیست و جوامع محلی در هسته خود تکمیل کرده اند.

.

اینها شامل پروژه مسکن شش، توسعه مسکن ارزان قیمت در لس آنجلس برای کهنه سربازان و جانبازان آواره است. ساختار پنج طبقه در اطراف یک حیاط مرکزی چیده شده است و برای ایجاد تعادل بین حریم خصوصی و ارتباط با محله محلی طراحی شده است.
طراحی-دبیرستان-لس-آنجلس

معماران بروکس و اسکارپا دبیرستان لس آنجلس را پس از تخریب در آتش سوزی دوباره طراحی کردند.

دیگر پروژه های قابل توجه این دو شامل فروشگاهی است که برای برند مراقبت از پوست Aesop با دیوارهای ساخته شده از لوله های مقوایی بازیافتی، یک دبیرستان پیچیده شده در پانل های آلومینیومی آندایز شده زرد رنگ شاد که پس از آتش سوزی بازسازی شد، و مجموعه ای از واحدهای مدولار طراحی شده به شکل جعبه ابزار به عنوان پناهگاه ها بی خانمان می سازند که NEST نامیده می شود.

.

و AIA گفت: “بدون توجه به بودجه، اندازه یا پیشینه، این زوج از این فلسفه حمایت می کنند که طراحی متقابلاً منحصر به فرد نیست و پتانسیل غنی سازی همه را دارد.”
بروکس-اسکارپا-برنده-مدال-طلای-AIA

واحدهای مدولار Nest برای اسکان افراد بی خانمان طراحی شده بودند.

دفتر معماری بروکس + اسکارپا که در ابتدا Pugh + Scarpa نام داشت، توسط لارنس اسکارپا و گوین پیو در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد، پس از آن آنجلا بروکس در سال ۱۹۹۹ به شرکت ملحق شد. نام آن متعاقباً تغییر کرد تا این رهبری جدید را منعکس کند.

.

معماران بروکس و اسکارپا هفتاد و هشتمین برنده جایزه مدال طلای AIA هستند. دریافت کنندگان قبلی شامل معماران معروف لوکوربوزیه، فرانک لوید رایت و موشه سفدی هستند.

.

از دیگر معماران آمریکایی که برنده مدال طلا شدند، ادوارد مازریا، که مدال سال ۲۰۲۱ را دریافت کرد، و پل ریور ویلیامز، که اولین معمار سیاه پوستی بود که در سال ۲۰۱۷ این جایزه را دریافت کرد، هستند. منبع: dezeen

نوشته های مشابه:

شبکه های اجتماعی سایت مسابقات معماری و شهرسازی Archicomp.ir
بدون دیدگاه
1,344 بازدید
۱ دی ۱۴۰۰
صفحه اصلی

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را در مورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید

Top