ورود به سایت
رمزتان را فراموش کرده‌اید؟

لطفاً نشانی ایمیل خود را‌ وارد کنید. از طریق ایمیل، پیوندی برای ساختن رمز تازه دریافت خواهید کرد.

بعد از زدن دکمه "دریافت رمز جدید" به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید و یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

ثبت نام در سایت

خلاصه رویداد

نتایج مسابقه میدان اول ارگ

نتایج-مسابقه-میدان-اول-ارگ
جوایز
  • مجموع جوایز: (2*190) میلیون تومان
  • رتبه اول: (2*100) میلیون تومان
  • رتبه دوم: (2*60) میلیون تومان
  • رتبه سوم: (2*30) میلیون تومان
راه ارتباطی
  • تلفن: ۰۹۳۶۶۴۱۹۹۷۳
  • ۰۹۱۳۳۴۳۸۳۳۰
  • کد پستی : ۷۶۷۱۱۱۴۹۵۹
  • ایمیل:
مشخصات
  • نوع فراخوان: ملی
  • نوع ارائه: چاپی - دیجیتالی
  • مکان: بم - کرمان - ایران
  • وضعیت: نتایج به همراه نمایش آثار
بدون دیدگاه
1,165 بازدید
۳۰ شهریور ۱۴۰۲
صفحه اصلی
تذکر: سایت اطلاع رسانی مسابقات معماری و شهرسازی ایران برگزارکننده ی هیچ مسابقه ای نیست و فقط مسابقات موجود را اطلاع رسانی می کند و از نیت هیچ برگزارکننده ای مطلع نیست که آیا نتایج را اعلام و جوایز را پرداخت می کنند یا خیر. بنابراین با توجه به جمیع شرایط موجود و با مطالعه کامل فراخوان و بررسی آن اقدام به شرکت یا عدم شرکت در مسابقه کنید. ضمنا اطلاع رسانی مسابقه دلیل بر این نیست که نقص نداشته باشد.

محتوای تصادفی (برای معرفی و انتشار با مدیر تماس بگیرید.)

جزییات کامل رویداد

نتایج مسابقه میدان اول ارگ

نتایج مسابقه بزرگ طراحی المان میدان اول ارگ جدید

.

جلسه داوری آثار مسابقه ملی طراحی المان و میدان اول ارگ جدید در صبح روز پنج شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ در محل نمایشگاه آثار واقع در تالار پرستو ارگ جدید برگزار و نتایج مسابقه نیز در بعدازظهر همین روز به قرار زیر مشخص گردید.

.

هیات داوران ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان این مسابقه، در ابتدای روند داوری اهداف و معیارهای برگزاری مسابقه و داوری را یادآوری کرده و تعداد ۶۵ اثر ارسالی را مورد بررسی قرار دادند. آثار مسابقه مطابق معیارهای اعلام شده در برنامه مسابقه مورد ارزیابی قرار گرفت.

فرآیند داوری

داوری مسابقه با دو روش و طی دو بخش صورت گرفت. داوری بخش اول به روش حذفی و در بخش دوم با امتیازدهی داوران انجام گرفت.

بخش اول داوری

در این بخش به شیوه حذفی آثاری که قابلیت راه یافتن به بخش دوم داوری را نداشتند بر اساس نظر و معیارهای و بیشترین آرا جمعی داوران مشخص و از دور مسابقه حذف شدند.

.

در جمع بندی گام اول بخش اول داوری، تعداد ۴۴ اثر از دور داوری حذف شدند.

.

کدهای حذف شده در بخش اول :

.

۰۲ -۰۳- ۰۴- ۰۷- ۰۸- ۱۰- ۱۱- ۱۲ -۱۴ -۱۵ -۱۸ -۱۹ -۲۱ -۲۲ -۲۳ -۲۴ -۲۵ -۲۶ -۲۷ -۲۹ -۳۰ -۳۱ -۳۳ -۳۴ -۳۵ -۳۶ -۳۷ -۳۹ -۴۰ -۴۱ -۴۴ -۴۷ -۴۸ -۵۰ -۵۱ -۵۳ -۵۴ -۵۶ -۵۸ -۵۹ -۶۱ -۶۴ -۶۵ -۶۶

.

در ارزیابی  تعداد ۲۱ اثر باقی مانده، گام دوم روش حذفی ادامه پیدا کرده و از این تعداد ۱۴ اثر به مرحله و بخش دوم راه یافتند.

.

کدهای حذف شده گام دوم بخش اول:

.

-۰۵ -۱۷ -۲۰ -۲۸ -۴۲ -۴۹ -۵۷  

بخش دوم داوری

در ادامه روند داوری در بخش دوم، داوران بر اساس معیارهای خود امتیاز داده و از ۱۴ کار مرحله قبلی هر کدام ۳ کار برتر انتخابی خود را اعلام نمودند  و اینگونه از آثار باقیمانده، تعداد ۹ اثر به مرحله پایانی راه یافت.

.

کدهای راه یافته به بخش نهایی داوری:

.

-۰۶ -۰۹ -۱۶ -۳۲ -۳۸ -۴۳ -۴۵ -۶۰ -۶۳

.

از آنجایی که آثار راه یافته به این مرحله منتخب داوران بود، بنابراین هر کدام از داوران به بحث و تبادل نظر و دفاع از انتخاب خود پرداخته و تصمیم گرفته شد که به ۹ اثر راه یافته از شماره ۱ تا ۹ امتیاز دهند.

.

در پایان، بر اساس حاصل جمع امتیازهای هر اثر، رتبه های برتر یک تا سه  همچنین رتبه های شایسته تقدیر چهار و پنج انتخاب شدند. در پایان هیات داوران ضمن تقدیر از برخورد علمی و تخصصی کارفرما و ایجاد بستر رقابت و داوری سالم مراتب قدردانی خود را اعلام می دارد.

رتبه های برتر و نتایج مسابقه میدان اول ارگ:

آثار و رتبه های برتر بر اساس کد و اسامی افراد:
  • رتبه اول: طراح: آقای طاهر محمودآبادی / کد اثر (FS-02-38)
  • رتبه دوم: طراح: آقای امیر شریعتی منش / کد اثر (FS-02-16)
  • رتبه سوم: مسئول گروه طراحی: آقای اسفندیار عبدشاه، اعضای تیم: آقای علیرضا قطب زاده / کد اثر (FS-02-60)

رتبه اول

در طراﺣﯽ اﯾن ﻓرم ﺳﻌﯽ ﺷده ﺑﺎ اﺳﺗﻔﺎده از ﻣﻔﺎھﯾﻣﯽ ﻣﺛل درﺧت ﺧرﻣﺎ ﮐه ﻧﻣﺎد ﺗﻣدن و ﮐﺷﺎورزی وباغ شهر کهن بم است و از بازتولید فرم های بدنه این درخت با الگوریتم جدید با استفاده از طراحی پارامتریک برای طراحی سایت پلان و ساخت سطوحی با کارکرد پله و دفرم کردن آنها و کشیدن آنها بالا برای بازنمایی فرم هندسی درخت خرما به شکل آلمان و همینطور ارائه مفاهیمی چون حرکت پیشرفت رو به بالا و چرخش که نمادی از صنعت خودرو است استفاده شود.

.

هاایتک بودن فرم و اکسپوز بودن استراکچر المان را مدرن تر کرده و دو پوسته که از سطح امتداد یافته همزمان ما به ازای مدرن و تنیده به همی به مثابه حرکت از گذشته به ،امروز حرکت از پهنه کویر به بالا حرکت از کشاورزی به صنعت و تکنولوژی را تداعی می کند استفاده از طراحی پارامتریک باعث یک دست شدن کف سازی میدان و خود المان شده است.

.

برای دید شاخص تر و تغییر پرسپکتیو ناظر در میدان و خود المان چون کلاه فرنگی ارگ که در بلندا قرار گرفته است رو به بالا و با افزایش ارتفاع همراه است. در یک سمت میدان به نماد تاریخ کهن و صنعت رایج گذشته و حال محصول شاخص شهر بم درختان نخل تعبیه شده که روی خطوط محوری بوده با فاصله های ایجاد شده هیچ مانعی برای دیدن المان نیست بلکه زیبایی مضاعفی بخصوص در حرکت به دور آن بوجود آورده است.

.

از آنجا که بم در میانه راه ابریشم بوده و کلاه فرنگی ارگ شاخص های در این میان و نوری برای مسیریابی کاروان ها امروزه نیز با نورپردازی المان در شب و نیز شاخص شدن آن و نایت ویو بسیار زیبا در شب خواهیم داشت چه در پهنه کویر باعث زیبایی و نماد شدن بیشتر ارگ جدید خواهد بود که از بم تا فهرج به راحتی قابل رویت است و با ستون نور وسط حتی از فواصل بسیار دورتر قابل مشاهده می باشد. بازی نور در فرم چه در روز باعث نماهای زیبا و حرکت در آن و چه در شب باعث جلوه متفاوت و دید از فواصل بسیار دور می گردد.

.

طراحی محوطه با کم کردن سطح خاک جهت نظافت و زیبایی بیشتر و گرد و خاک کمتر و کاشت نخل جهت نشان دادن گذشته و حال باغ شهر بم در خطوط محوری برای زیبایی و ایجاد مفهوم حرکت از کشاورزی بم به سمت دنیای معاصر و صنعت می باشد.

رتبه دوم

رتبه سوم

شایستگان تقدیر:

  • رتبه چهارم: طراح: آقای سجاد نویدی / کد اثر (FS-02-45)
  • رتبه پنجم: شرکت طرح و ساخت بهفر، مسئول طراحی: احسان خداشناس، اعضا تیم: ارشیا عبدالکریمی، صبا سندانی. / کد اثر (FS-02-09)
  • تقدیر: محمد پاسبان/ کد اثر: (FS-02-06)
  • تقدیر: علی اکبر گل محمدی/ کد اثر: (FS-02-32)
  • تقدیر: ساحل میرزاجانی/ کد اثر: (FS-02-43)
  • تقدیر: سعید موسوی/ کد اثر: (FS-02-63)

شبکه های اجتماعی سایت مسابقات معماری و شهرسازی Archicomp.ir

بدون دیدگاه
1,165 بازدید
۳۰ شهریور ۱۴۰۲
صفحه اصلی

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را در مورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید

Top