خلاصه رویداد

اعلام نتایج و نمایش آثار فراخوان مسابقه طراحی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ایرانیان (آیلند)

آیلند

مجموع جوایز


  • به جزییات فراخوان مراجعه کنید.

مشخصات


  • نوع:
    مسابقه بین المللی
  • شرکت در مسابقه:
    رایگان
  • مکان:
    ایران

وضعیت مسابقه


  • اعلام نتایج و نمایش آثار
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: ایرانیان، مجتمع، مجتمع بین راهی، آیلند

اطلاعات بیشتر

اعلام نتایج و نمایش آثار فراخوان مسابقه طراحی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ایرانیان (آیلند)



گزارش مسابقه

با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه وشهرسازی، ، داود کشاورزیان رئیس سابق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سید حسین هاشمی استاندار تهران، مهدی زندوکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری و مدیران بانک گردشگری و شرکت آیلند طی مراسمی نفرات برتر مسابقه بین‌‌المللی طراحی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آیلند معرفی و نمایشگاهی از آثار برگزیده برای بازدید عموم در مجموعه فرهنگی هنری آسمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی آیلند، در این مسابقه بین‌المللی که اسفند ماه ۹۶ فراخوان و در خرداد سال جاری داوری شده بود، توسط هیات داوران چهار اثر برتر و ۷ اثر قابل تقدیر انتخاب و در شامگاه سه شنبه پنج تیر سال جاری طی مراسمی معرفی شدند.

بنا بر این گزارش، اثر اول برگزیده این مسابقه، کاری از دفتر معماری ارش به مدیریت علیرضا شرافتی، دو اثر دیگر برگزیده که به صورت مشترک رتبه دوم را کسب نمودند کاری از حمیدرضا گذریان و شرکت هوبا دیزاین به مدیریت هومن بالازاده و اثر سوم برگزیده از کشور ایتالیا کاری از جیانلوکا پلوفو بود.

در بیانیه پایانی هیات داوری این مسابقه آمده است:

پروژه شماره ۳۹ با کسب ۴۲ امتیاز از طرف هیات داوران حائز رتبه اول شناخته شد. هیات داوران این پروژه را واجد ویژگی‌های ذیل می‌داند:
پروژه در امتداد تبدیل معماری به شیئی در آسمان با قابلیت تسلط بر چشم‌انداز و به منظور دیدن و دیده شدن تعریف شده است. پروژه از طریق خلق یک ابرسازه سعی در تلفیق شخصیت نمادین و تکنولوژیک کلان موضوع مسابقه در قالب یک راه‌حل معمارانه دارد.

پروژه شماره ۴۰ با کسب ۳۴ امتیاز از طرف هیات داوران حائز رتبه دوم مشترک شناخته شد. هیات داوران این پروژه را واجد ویژگی‌های ذیل می‌داند:
پروژه تنوع اجزای عملکردی را از طریق یک سقف یکپارچه به یک موجودیت واحد تبدیل می‌کند. فعال کردن سقف پروژه بع عنوان بخشی از عملکرد عمومی در کنار رابطه بصری سطوح مختلف و تنوع ارتباطات عمودی از نقاط قوت پروژه محسوب می‌شود.

پروژه شماره ۴۳ با کسب ۳۴ امتیاز از طرف هیات داوران حائز رتبه دوم مشترک شناخته شد. هیات داوران این پروژه را واجد ویژگی‌های ذیل می‌داند:
پروژه با تبدیل عناصر لنداسکیپ به اجزای عملکردی موجب خلق معماری شده است که کیفیت‌های آن در فضاهای بینابینی شکل می‌گیرد، انتخاب هوشمندانه مصالح و به طور مشخص سطوح انعکاس دهنده موجب تشدید این وضعیت شده است.

پروژه شماره ۲۳ با کسب ۲۸ امتیاز از طرف هیات داوران حائز رتبه سوم مشترک شناخته شد. هیات داوران این پروژه را واجد ویژگی‌های ذیل می‌داند:
پروژه با توجه ویژه به سازماندهی و طراحی روابط عملکردی و دسترسی‌های موضوع مسابقه الگوی مناسبی برای طراحی مجموعه‌های مشابه ارائه می‌کند، سازماندهی افقی پروژه در کنار عنصر شاخص عمودی منجر به تشدید وجه نمادین پروژه شده است.

قابل ذکر است هیات داوری این مسابقه متشکل از معماران برجسته کشور، سرکارخانم دکتر نشید نبیان و آقایان دکتر داراب دیبا (از پیشکسوتان معماری ایران و داور بین‌المللی مسابقات معماری)، مهندس رضا دانشمیر، مهندس محمد مجیدی و مهندس مهدی صیادیان بودند.



منبع:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir

رتبه های برتر:

  • مقام اول : دفتر معماری ارش؛ علیرضا شرافتی
  • مقام دوم مشترک:
          – دفتر معماری هوبا دیزاین؛ هومن بالازاده
          – حمیدرضا گذریان و مهدی رسولی
  • مقام سوم : Gianluka Peluffo

تقدیرشدگان:

  • – رزا بمانی، کژال کوچک پور
  • – بهداد حیدری کاوکانی، نیما نیان، محمد بیگلری، رضا پولادوند
  • – سید مجتبی میرحسینی، رضا اسلامی، امین رضازاده، مریم جعفری
  • – سروش محمدپور، محمد امینیان، شقایق بیات، امیراحمد سعادت، امیر پورزاد، مریم عزیزی، مرضیه نوذری
  • – نازنین ذاکری، فرشته اسدزاده، مهشید آقاخانی، ارژنگ سحابی، یگانه قزل نو
  • – محمدرضا نورمحمدی، مهدا نعمتی، نرگس خیرخواهان، مهتاب قارلقی
  • – مهسا حبیبی، وحید پورسعید

رتبه اول:
دفتر معماری ارش؛ علیرضا شرافتی

رتبه دوم مشترک:
دفتر معماری هوبا دیزاین؛ هومن بالازاده – حمیدرضا گذریان و مهدی رسولی

رتبه سوم:
Gianluka Peluffo

در صورت ارسال آثار به ادمین این صفحه بروز رسانی خواهد شد.


لینک مرتبط:

 فراخوان مسابقه طراحی مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی سرزمین ایرانیان