مشخصات معمار

مهشید معتمد - مهندس معمار

مهشید-معتمد

مشخصات فردی


  • - نام و نام خانوادگی:
  • مهشید معتمد
  • - سال تولد:
  • 1366
  • - شهر محل سکونت:
  • شیراز

مشخصات تحصیلی


  • - آخرین مقطع تحصیلی:
  • دانشجوی دکتری معماری
  • - رشته تحصیلی:
  • مهندسی معماری
  • - دانشگاه:
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: مهشید معتمد، نقد معماری، معمار، مهندسی معماری

رتبه ها و جوایز کسب شده

مهشید معتمد - معمار
خلاصه جوایز و رتبه ها و مقام های کسب شده
  • 🔹 رتبه نخست دومین جایزه ملی نقد معماری ایران - 1397
  • 🔹 تقدیرشده دومین جایزه ملی نقد معماری ایران – 1397

استفاده از محتوای این صفحه فقط با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز می باشد.

رتبه نخست دومین جایزه ملی نقد معماری ایران - 1397

توضیحات اثر:
کسب رتبه نخست جایزه ملی نقد معماری ایران در سومین دوسالانه معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران (۱۳۹۷-۱۳۹۵) بابت نقد نامه «ستاره‌های سربی، فانوسک‌های خاموش یا چگونه استارکیتکتها معماری را متوقف کرده‌اند؟». این نقدنامه در شماره ۳۷ دوهفته‌نامه سراسری طراح امروز، مورخ نیمه اول تیرماه ۱۳۹۷ منتشر شده است. بخش کوتاهی از متن:

«نسل طراحان پیش از معماران بناهای مشهور امروزی، به تولید ساختمان‌هایی پرداختند که از خطوط فکری و سبک‌های مشخصی پیروی می‌کردند، شهرت آن‌ها نه از راه رسانه‌های مجازی، بلکه به واسطه‌ی کیفیت و ارزش دیدگاه ایشان تأمین شده و هم‌چنان می‌توان از نگرش آنان الهام گرفت. آن‌ها شهر را یکپارچه یافتند و به کالبد آن احترام گزاردند، در عوض معمارستارگان کنونی در پاره‌ای محدود و کوچک از شهر ساکن هستند که از دیدن معماری و واقعیت در پاره‌ی دیگر ابا دارند، همان استعاره از داستان «شهر و شهر». لذا نتایج برآمده از آن روند اصیل و جهت‌بخش پیشین در عرصه‌ی حرفه‌ای، برای تبدیل شدن به گفتمان غالب از سوی طراحان، و در مواجهه با هجوم بی‌امان برای بکاربردن آن عناصر، در روندی طولانی به سمت ابتذال و انحطاط دگرگونی پیدا کرده است».

تقدیرشده دومین جایزه ملی نقد معماری ایران – 1397

توضیحات اثر:
دریافت تقدیر ویژه جایزه ملی نقد معماری ایران در سومین دوسالانه معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران (۱۳۹۷-۱۳۹۵) بابت نقدنامه «سالخورده با گیسوان طلایی». این نقدنامه در شماره ۳۲ روزنامه جامعه فردا، مورخ ۱۹ آذر ۱۳۹۶ منتشر شده است. بخش کوتاهی از متن:

«ساختمان مجلس قدیم را می‌توان با موج نو سینمای ایران و دوره شکوفایی نقد نیز همانند دانست: تلفیقی از جامعه سنتی و مدرن، صبغه روشنفکری هنرمندان، پی‌جویی راه‌حل از غرب و نیم‌نگاهی نجیب به اصالت خودی. اصالتی ایرانی در هر دو مدیوم [معماری و سینما] برقرار شده که در تقابل با سایر آثار پوپولیستی هم‌زمان خود است. هر دو برخلاف نمونه‌های کلاسیک خود که سعی در روایت مستقیم دارند، تلاش کرده‌اند تا تماشاگر به برداشت نهایی دست یابد. در حقیقت نوعی سفر ذهنی در هریک وجود دارد که قابلیت اکران جهانی یافته است. گرچه باید اذعان کرد سینمای مدرن بر رخدادهای روزمره و گاه معمول متمرکز شده است، در حالی که این بنا بر نگاه و کارکردی فاخر تأکید دارد».

استفاده از محتوای این صفحه فقط با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز می باشد.

منبع:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir

Top