خلاصه رویداد

اعلام نتایج و نمایش آثار برگزیده مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز

نتایج-باغشمال

مجموع جوایز


  • 60 میلیون تومان

مشخصات


  • نوع:
    مسابقه بین المللی
  • شرکت در مسابقه:
    رایگان
  • مکان:
    ایران-تبریز

وضعیت مسابقه


  • اعلام نتایج نهایی و نمایش آثار
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: طراحی پارک، باغشمال، تبریز، باغشمال تبریز، معماری

اطلاعات بیشتر

اعلام نتایج و نمایش آثار برگزیده مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز



مقدمه:

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ تبریز؛ مرتضی موحدنیا شهردار منطقه خبر از اتمام داوری آثار رسیده به مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز توسط هیات داوران داده و گفت: به جهت احداث پارکی به وسعت ۱۰ هکتار در ضلع شمالی خیابان آزادی در سه راهی ارتش (محوطه سابق پادگان ارتش)، شهرداری منطقه طی فراخوانی از معماران و شهرسازان کشوری و بین المللی دعوت به عمل آورد تا با ارائه طرح و آثار خویش شهرداری منطقه ۳ تبریز را در احداث هر چه مناسب و اصولی و علمی پارک باغشمال یاری نمایند.

شهردار منطقه افزود: فراخوان مسابقه در دوازدهم اردیبهشت ماه امسال اعلان عمومی گردید و در نهایت پس از اتمام مهلت ارسال آثار، یعنی تا پایان وقت اداری روز هفتم شهریور ۵۰ اثر از سوی معماران و شهرسازان داخل و خارج کشور به دبیرخانه مسابقه مستقر در شهرداری منطقه ۳ تبریز ارسال شد. موحدنیا تشریح نمود: در فراخوان مسابقه طراحی، به نوع آوری و خلاقیت، ایجاد فضای شهری پویا، تطابقت اقلیمی و موقعیت پارک، لحاظ نمودن ایستگاه آتی الاحداث قطار شهری در جنوب سایت، هماهنگی با زمینه تاریخی محدوده باغشمال، رعایت استانداردهای معماری منظر و فضای سبز و … به عنوان معیارهای طراحی مسابقه اشاره شده بود.

وی ادامه داد: داوران این مسابقه متشکل از مهندس سید محمد بهشتی، دکتر مرتضی میر غلامی و دکتر هما ایرانی بهبهانی از اساتید دانشگاه های تهران و کشور طرح های رسیده را پانزدهم شهریور در محل ساختمان شهرداری منطقه ۳ داوری کرده و نفرات برتر را اعلام نمودند.

شهردار منطقه در توضیح نتایج داوری مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز، افزود: داوران با بررسی آثار بصورت حذفی ۱۶ اثر را در مرحله اول انتخاب نمودند و در نهایت ۱۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی اسامی سرگروه های رتبه های اول، دوم، سوم این مسابقه براساس رای های داوران را به ترتیب اصغر مطیع نوعپروری، کوروش حاجی زاده و مینا لطف الهی یقین اعلام کرد.


نفرات برتر:

  • رتبه اول: اصغر مطیع نوعپروری
  • رتبه دوم: کوروش حاجی زاده و همکاران
  • رتبه سوم: محمد رضا مهربانی گلزار، مینا لطف الهی یقین، پرنیا شهاب، میر سالار کامجو، سروش معصوم

موحدنیا در توضیح دلیل اختصاص رتبه اول مسابقه از سوی هیات داوران به اصغر مطیع نوعپروری گفت: اثر ارسالی با سر گروهی اصغر مطیع نوعپروری به خاطر توجه به سابقه تاریخی سایت، در نظر گرفتن وضع موجود و طراحی فضاهای با قابلیت استفاده بهتر برای عموم مردم با کمترین مداخله، توانست رتبه اول را کسب نماید.

وی ادامه داد: رتبه دوم این مسابقه بین المللی را هم کوروش حاجی زاده به دلیل وجود پیوند پیرامون سایت با بافت اطراف، پیوند با گذشته اقتصادی و اجرایی بودن طرح توانست بدست آورد.

و دلیل کسب رتبه سوم مسابقه از سوی مینا لطف الهی یقین نیز داشتن پیوند با رد پایی از گذشته، رابطه با فضاهای اطراف، موقعیت های متنوع مردم دار، فعالیت های چند گانه در فضای محور اصلی، توجه به معاصربودن طرح، انطباق دادن فضاهای گذشته به نیازهای امروزی اعلام شده است.

شهردار منطقه گفت: به غیر از رتبه های اول تا سوم، هفت اثردیگر نیز از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر دانسته شد، که اسامی سر گروه های صاحبان آثار به ترتیب حروف الفبا و بدون اولویت به قرار زیر می باشد:

آثار شایسته تقدیر:

  • – امیر احمدی نسب
  • – امیر محمد اخوان
  • – امیر حسین حسینی
  • – فرناز خواجه سعید
  • – حسام ریاحی اصفهانی
  • – سید مهدی طبائیان نژاد
  • – ابوالفضل ملایچردی

منبع:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir

رتبه های برتر:

  • رتبه اول: اصغر مطیع نوعپروری
  • رتبه دوم: کوروش حاجی زاده و همکاران
  • رتبه سوم: محمد رضا مهربانی گلزار، مینا لطف الهی یقین، پرنیا شهاب، میر سالار کامجو، سروش معصوم

رتبه اول :
اصغر مطیع نوعپروری

موحدنیا در توضیح دلیل اختصاص رتبه اول مسابقه از سوی هیات داوران به اصغر مطیع نوعپروری گفت : اثر ارسالی با سر گروهی اصغر مطیع نوعپروری به خاطر توجه به سابقه تاریخی سایت ، در نظر گرفتن وضع موجود و طراحی فضاهای با قابلیت استفاده بهتر برای عموم مردم با کمترین مداخله ،توانست رتبه اول را کسب نماید.

رتبه دوم :
کوروش حاجی زاده

وی ادامه داد : رتبه دوم این مسابقه بین المللی را هم کوروش حاجی زاده به دلیل وجود پیوند پیرامون سایت با بافت اطراف ، پیوند با گذشته اقتصادی و اجرایی بودن طرح توانست بدست آورد

رتبه سوم :
محمد رضا مهربانی گلزار

و دلیل کسب رتبه سوم مسابقه از سوی محمدرضا مهربانی گلزار نیز داشتن پیوند با رد پایی از گذشته ، رابطه با فضاهای اطراف ، موقعیت های متنوع مردم دار ، فعالیت های چند گانه در فضای محور اصلی ، توجه به معاصربودن طرح ، انطباق دادن فضاهای گذشته به نیازهای امروزی اعلام شده است .

در صورت ارسال آثار دیگر شرکت کنندگان به ادمین این صفحه بروز رسانی خواهد شد.


 فراخوان مسابقه بین المللی طراحی پارک باغشمال تبریز