پروژه معرفی شده

بیمارستان پارس رشت اثر لیدا الماسیان و شاهین حیدری

خلاصه رویداد

فراخوان طراحی سرویس بهداشتی پرتابل (قابل حمل و نقل)

سرویس-پرتابل

مجموع جوایز


  • مجموع: 30 م ت
  • نفر اول: 15 م ت
  • نفر دوم: 10 م ت
  • نفر سوم: 5 م ت

مشخصات


  • نوع:
    مسابقه ملی
  • شرکت در فراخوان:
    رایگان
  • مکان:
    تهران - ایران

راه ارتباطی:


  • تلفن:
    96044357-021
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: سرویس بهداشتی، پرتابل، سرویس پرتابل، شهرسازی، معماری

اطلاعات بیشتر

فراخوان طراحی سرویس بهداشتی پرتابل (قابل حمل و نقل)



مقدمه:

سازمان زیباسازی شهر تهران در نظردارد نسبت به برگزاری مسابقه ای با عنوان «طراحی سرویس بهداشتی پرتابل-قابل حمل و نقل» در دو مرحله اقدام نماید. بدینوسیله از تمامی طراحان، متخصصان و شرکت های فعال در زمینه طراحی و سازنده مبلمان شهری دارای سابقه و تجربه لازم و مرتبط دعوت می‌شود جهت ثبت نام و ارسال آثار خود طبق شرایط و الزامات به شرح ذیل از طریق پست الکترونیکی سازمان (mobleman@zibasazi.ir)اقدام نمایند.

امروزه در شهرهای مختلف جهان، مدیریت شهری تلاش می‌کند با احترام به شهروندان و گردشگران، نیازهای مختلف آ نها را برآورده نماید تا در محیط‌های شهری با امکانات و تجهیزات کافی قادر به حضور، فعالیت و گذران اوقات فراغت باشند. سرویس‌های بهداشتی شهری یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین عناصر مبلمان شهری محسوب می‌شوند. و در بین المانها و عناصر شهری کمتر عنصری را می‌توان یافت که به اندازه سرویس های بهداشتی با پارامترهای زیستی، اجتماعی و فنی آمیخته بوده و از آن ها تاثیر پذیرد. سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد با هدف تامین رفاه و آسایش شهروندان در فضاهای شهری و رفع معضلات و مشکلات موجود نسبت به برگزاری مسابقه طراحی سرویس بهداشتی پرتابل شهر تهران جهت استفاده در مراسم و مناسبت های عمومی اقدام نماید.


موضوع:

طراحی سرویس بهداشتی ساخته شده با مصالح، مواد و به صورت صنعتی که قابلیت حمل به دفعات و استفاده در نقاط متعدد را دارد. این گونه از سرویس‌های بهداشتی متناسب با نوع کاربری و فضاهای مورد استفاده با در نظر گرفتن امکان جابجایی و در حد امکان در مجاورت تأسیسات شهری نصب و راه اندازی می‌شوند. کاربرد مهم آ نها در مسیرهای راهپیمایی‌ها و اعیاد و مناسبت‌ها می‌باشد.


اهداف کلان:

  • - خلاقیت و نوآوری در طراحی و ساخت
  • - ترغیب شهروندان به استفاده از محصول و افزایش حس امنیت و تعلق
  • - تطبیق طرح با مبانی و الگوهای فرهنگی و هویتی
  • - تطبیق طرح با رویکردهای طراحی فراگیر
  • - توجه ویژه به شهروندان کم توان جسمی، زنان و کودکان

الزامات طراحی (نکات و توصیه‌های فنی و عمومی):

  • – توجه به طراحی فرم سرویس بهداشتی و رعایت اصول زیبایی شناختی
  • – همخوانی طرح با محیط (درنظرگیری استفاده سرویس بهداشتی در مناسبت ها و مراسم در مکان های مختلف با خصوصیات و ویژگی های متنوع)
  • – انتخاب رنگ مناسب و تنوع رنگی جهت خوانایی و تشخیص محصول.
  • – استفاده از مواد مقاوم و بادوام در مقابل عوامل جوی و آسیب های مخرب انسانی.
  • – توجه به انتخاب و پیشنهاد مواد با قابلیت و سهولت پاک شوندگی و شستشو جهت رعایت بهداشت و پاکیزگی.
  • – توجه به وزن، استحکام و مقاومت سازه و انسجام قطعات در طراحی) به گونه ای که هنگام جابجایی یا بلند کردن با جرثقیل دچار آسب نشود)
  • – توجه به طراحی تأسیسات با مصرف بهینه
  • – استفاده از انرژی های تجدید پذیر در طراحی
  • – حداکثر استفاده از نور طبیعی جهت تامین روشنایی و توجه به روشنایی و نورپردازی داخل و خارج سرویس
  • – ترکیب عملکردها در طراحی به طوریکه چند عملکرد متفاوت در یک سرویس بهداشتی قابل اجرا باشد.( مثلا نصب نقشه بر روی دیواره های آن یا کاربری های مسیریابی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی).
  • -توجه به نسبت تعداد کابینهای توالت زنان به مردان
  • -در طراحی سرویس بهداشتی باید حداقل یک کابین، ویژۀ معلولین وجود داشته و مجهز به امکانات مرتبط با آنها باشد.
  • – ایجاد احساس امنیت محیطی مناسب در داخل کابین ها از طریق طراحی
  • -در طراحی سرویس بهداشتی باید مواد و مصالحی پیشنهاد گردد که علاوه بر مقاوم بودن، نیاز به تعمیرات چند باره را به حداقل برساند.
  • -اتصالات سطوح بیرونی، غیر قابل دسترس و پنهان باشد.
  • -کلیۀ قطعات تجهیزات باید به گونه ای انتخاب شوند که تعویض آسان آنها مقدور باشد.
  • -تعبیۀ تهویۀ مناسب و طراحی سیستم دفع فاضلاب باید جهت جلوگیری از نشت مایعات و بوی نامطبوع
  • -استفاده از علائم و تابلوهای راهنما باید به صورت واضح نشاندهنده مکان سرویس و نوع خدمات مورد ارائه (مردانه، زنانه، معلولین، کودک و..) باشد.
  • – استفاده از نشانه ها و نمادهای هویتی در طراحی
  • – بهره گیری از تجربیات موفق جهانی در طراحی و ساخت
  • – توسعه و استانداردسازی سرویس های بهداشتی
  • – استفاده از فناوری ها، مواد نوین و پیشرفته مواد و مصالح تجدید پذیر
  • – توجه به طراحی داخلی و تجهیزات داخلی سرویس بهداشتی نظیر: شیرآلات، سطل زباله، روشویی ، مخزن آب و …

رویکرد طراحی:

ثبت نام از طریق آدرس ایمیل (mobleman@zibasazi.ir) و تکمیل و ایمیل فرم ثبت نام. (دانلود فرم ثبت نام در پایین همین صفحه)
ارائه طرح ها، تصاویر ایده های نهایی و توسعه یافته از زوایای مختلف در قالب مدل سه بعدی (طراحی با تکنیک دستی یا دیجیتال و نرم افزارهای مربوطه) در قالب فایل pdf .
فایل نهایی ارائه شده باید حاوی تمامی اطلاعات طرح و جزییات طراحی باشد و در آنها ارائه ایده، روند طراحی همراه با مقطع عرضی، طولی و پرسپکتیو درج شود.


نحوه داوری آثار:

در مرحله اول تمامی آثار ارسالی توسط کمیته تخصصی اداره مبلمان شهری معاونت فنی و طراحی شهری داوری و انتخاب می شود. و پس از انتخاب آثار و برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی لازم و ارائه ضوابط و دستورالعملهای فنی و اجرایی جهت تکمیل طرح های منتخب با جزئیات اجرایی در نهایت تعداد 3 طرح انتخاب می شود.


مقررات عمومی:

  • – پایبندی به تمامی الزامات قانونی، رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان از مقررات جدی و مورد تاکید برگزارکننده است.
  • – احراز عدم اصالت طرح علاوه بر حذف اثر از مسابقه مشمول محرومیت های دیگر و جبران خسارت خواهد بود.

مالکیت آثار:

  • مالکیت حقوقی و معنوی کلیه آثار واصله به دبیرخانه مسابقه متعلق به این سازمان بوده و شرکت کنندگان پس از ارائه آثار حق انتشار و بازنشر طرح را در نشریات علمی و فضاهای مجازی نخواهند داشت.


👇🏻 دانلودها:

فرم ثبت نام

منبع اطلاع رسانی:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir


دبیرخانه مسابقه:

میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، نبش خیابان شیرودی، سازمان زیباسازی شهری تهران، طبقه سوم، معاونت فنی و طراحی شهری، اداره مبلمان شهری، تلفن تماس: 96044357


سایت فراخوان:


جوایز و کمک هزینه:

  • نفر اول: لوح یادبود + 150 میلیون ریال جایزه نقدی
  • نفر دوم: لوح یادبود + 100 میلیون ریال جایزه نقدی
  • نفر سوم: لوح یادبود + 50 میلیون ریال جایزه نقدی

برنامه زمانی:

  • مهلت ثبت نام تا پایان وقت اداری روز جهارشنبه مورخ 27/6/98 می باشد.
  • مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ 20/7/98 می باشد.
  • (مهلت دریافت آثار به هیچ عنوان تمدید نمی شود).

Top