مشخصات معمار

محمدحسن فروزان فر - مهندس معمار

محمدحسن-فروزان-فر

مشخصات فردی


  • - نام و نام خانوادگی:
  • محمدحسن فروزان فر
  • - سال تولد:
  • 1372
  • - شهر محل سکونت:
  • قم

مشخصات تحصیلی


  • - آخرین مقطع تحصیلی:
  • کارشناسی
  • - رشته تحصیلی:
  • مهندسی معماری
  • - دانشگاه:
  • دانشگاه قم
👇🏻 اطلاعات 👇🏻 برچسب ها: محمدحسن فروزان فر، مسابقه معماری، معمار، مهندسی معماری

رتبه ها و جوایز کسب شده

محمدحسن فروزان فر - معمار
خلاصه جوایز و رتبه ها و مقام های کسب شده
  • 🔹 (پروژه بازطراحی منوریل قم) برگزیده مسابقه شهرهای پاسخگو 2018 بارسلون
  • 🔹 (پروژه مدرسه روستایی جیرفت) کاندید جایزه معماری آسیا 2018 (محمد حسن فروزان فر. مجید رئیس میرزایی. امیرحسین قمی)
  • 🔹 (پروژه پرسین خانه) کاندید جایزه معماری آسیا 2018 (محمد حسن فروزان فر . امیرعباس ابوطالبی)
  • 🔹 (پاویون آکوستیک) برنده جایزه ویژه دوسالانه معماری ترولدتکت 2016 دانمارک
  • 🔹 (پروژه خانه سفید) رتبه اول مسابقه معماران فردا، رتبه سوم مسابقه استعدادیابی سانیکث و رتبه سوم مسابقه ملی معماری و فرهنگ
  • 🔹 (پروژه خیلی دور خیلی نزدیک، ایران 1404) رتبه اول مسابقه مفهومی معماری در حال ظهور
  • 🔹 (پروژه بازسازی یا واسازی؟) رتبه دوم مسابقه طراحی یادمان پلاسکو (دور پنجم مسابقه معمار برتر)
  • 🔹 (پروژه چهل) رتبه سوم مسابقه معماری زیستا (راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران). (محمد حسن فروزان فر . نکیسا حائری)
  • 🔹 (پروژه جهان آشنا) رتبه چهارم مسابقه طراحی غرفه ایران در نمایشگاه های بین المللی گردشگری 2018
  • 🔹 (پروژه میدان آزادی کرمان) فینالیست مسابقه طراحی شهریاد میدان آزادی کرمان. (محمد حسن فروزان فر . تیم طراحی: میلاد علی اکبری . محسن عربی)
  • 🔹 (پروژه کابک) برگزیده جشنواره طراح ایرانی (دکو 10) . (محمد حسن فروزان فر . مجتبی قاسمی زادیان)
  • 🔹 (پروژه خانه استوانه ای) برگزیده مسابقه طراحی دلچه ویتا

استفاده از محتوای این صفحه فقط با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز می باشد.

(پروژه مدرسه روستایی جیرفت) کاندید جایزه معماری آسیا 2018 (محمد حسن فروزان فر. مجید رئیس میرزایی. امیرحسین قمی)

تصاویر بیشتر

توضیحات اثر:
Jiroft Rural school
Strategy: Our school will better our village. Goal of strategy is new definition from educational activities and programs for children, Each student is seedling and is responsible for keeping seedlings during his education until he graduates. This will make students interested in their school and tree.

ادامه متن
In addition, In the long run (5 until 10 years), There will be a garden that develops and improves the school's economy. And in the future, children will love their village more. Cities and villages in the future need self-governing economies to increase sense of belonging in their community.

(پروژه خانه سفید) رتبه اول مسابقه معماران فردا، رتبه سوم مسابقه استعدادیابی سانیکث و رتبه سوم مسابقه ملی معماری و فرهنگ

تصاویر بیشتر

توضیحات اثر:
خانه سفید
طرح پیش رو رویکردی پرسش گرانه _بر پایه بر هم زدن قواعد خودساخته و نانوشته ای که صرفا بر حسب عادت بوجود آمده اند_ دارد. تقسیم بندی فضای سکونت بر اساس عملکرد های منفصل و ثابت رهیافتی اقتصادی و نیز فاقد زمان است که تا امروز همچنان بکار گرفته می شود. هیچ انسانی دو روز یکسان را سپری نمی کند که بخواهد امور یکسانی را انجام دهد. در واقع دامنه فعالیت های انسان طیف پیوسته ای را شامل می شود که به آرامی در حال تغییر است. مخاطب دائم در حال بزرگ شدن و دگرگونی بوده ولیکن فضای درگیر، ثابت و بدون تغییر است. چالشی که میان این دو عنصر ارگانیک و غیر ارگانیک در محور زمان بوجود می آید، ماهیت ارتباط انسان و فضا را به تنش می کشاند. اگر بخواهیم در نوع نیازهای انسان خرد شویم، بی نهایت عملکرد خاص تعریف می شود که هر کدام نیاز به فضایی مشخص، با کیفیت و کمیت متفاوت دارند؛ لذا متغییر های عملکردیِ خاصِ فضا جای خود را به متغییر های عمومی و کلی تر می دهند.

ادامه متن
استراتژی طرح برای رسیدن به این مهم، تقسیم بسته های فضایی خانه به سه بخش عمومی، نیمه عمومی و خصوصی است؛ به صورتی که هیچ گونه کارکردی بر آن متصور نیست. بدیهی است نوع فعالیت مخاطب بر حسب میزان عمومیت و خصوصیتش در هر یک از بسته های فضایی سه گانه قابل تعریف می باشد. لذا فضا قابلیت انعطاف در تغییر پیوسته عملکردها را داراست. مورد دیگر تنوع فضایی و بسط فضایی در ارتفاع می باشد. مخاطب با سیرکولاسیونی نامتمرکز که مقصدی را نشانه نگرفته است، فضای مورد نظر خود را جست و جو می کند. این مهم به تعمق در کیفیت فضا می افزاید، حالات و حواس مخاطب را دائم تغییر می دهد و گشت و گذاری در خانه را به وی هدیه می کند. اقتضای چنین هدفی، مسیرهای ارتباطی بسیار و اتصالات پی در پی میان تراز ها (سرویس پله) می باشد. لذا در این طرح اصالت به مسیر (خط) داده شده است نه فضای مکس (صفحه). همیشه ما راهرو ها را به هدف رسیدن به مقصد طی می کنیم، ولیکن اینجا خبری از مقصد از پیش تعیین شده نیست و این جست و جو پایانی ندارد.

استفاده از محتوای این صفحه فقط با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز می باشد.

منبع:

سایت مسابقات معماری و شهرسازی

 archicomp.ir

Top