ورود به سایت
رمزتان را فراموش کرده‌اید؟

لطفاً نشانی ایمیل خود را‌ وارد کنید. از طریق ایمیل، پیوندی برای ساختن رمز تازه دریافت خواهید کرد.

بعد از زدن دکمه "دریافت رمز جدید" به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید و یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

ثبت نام در سایت

خلاصه رویداد

پانزدهمین دوره جایزه معماری میرمیران

پانزدهمین-دوره-جایزه-میرمیران
جوایز
  • مجموع جوایز: 18 میلیون تومان
  • رتبه اول: 10 میلیون تومان
  • رتبه دوم: 5 میلیون تومان
  • رتبه سوم: 3 میلیون تومان
راه ارتباطی
مشخصات
  • نوع فراخوان: ملی
  • نوع ارائه: دیجیتالی
  • مکان: تهران - ایران
  • وضعیت: اطلاع رسانی فراخوان
بدون دیدگاه
3,334 بازدید
۴ دی ۱۳۹۹
صفحه اصلی

محتوای تصادفی (برای معرفی و انتشار با مدیر تماس بگیرید.)

جزییات کامل رویداد

پانزدهمین دوره جایزه معماری میرمیران

پانزدهمین دوره جایزه معماری میرمیران
طراحی فضای سکونت و زندگی

«جریان نوین معماری ایران، که من به آن تعلق دارم تلاش دارد نوعی معماری بیافریند؛ که معماری گذشته این سرزمین کهن را تداوم و تکامل بخشیده؛ بتواند جایگاه خاصی در معماری جهان را به خود اختصاص دهد.»                       (زنده یاد مهندس سید هادی میرمیران)

.

بنیاد معماری میرمیران همواره تلاش داشته است بستری را فراهم آورد که بر اساس درک و شناخت مفاهیم و مشخصه های سرزمینی و فرهنگ غنی معماری تمدن ایران و جریانات پیشرو معماری امروزینِ جهان، به بالندگی و شکوفایی جریان نوین معماری ایران یاری رساند. در این راستا موضوعات و مباحث مطروحه در مسابقه طراحی مفهومی (CONCEPT DESIGN) جایزه معماری میرمیران در دوره های اولیه عمدتا معطوف به درک و شناخت عوامل محیطی و مادی موثر بر معماری سرزمینی ایران،  بکارگیری الگوها و مفاهیم کالبدی برگرفته از این عوامل در روند طراحی مفهومی معماری و فضاهای شهری امروزی بوده است. در دوره های بعدی شناخت جریانات نوین اصیل و پیشرو معماری جهان، درک رابطه مفهومی و امکان تاثیر متقابل این جریانات در روند طراحی معماری کشور مدنظر قرارگرفته است.

.

از این دوره رویکرد اصلی مسابقه متوجه درک و شناخت مفاهیم ذهنی و ذاتی معماری سرزمینی ایران است که در طول تاریخ تداوم داشته و در هرمقطع تاریخی- اجتماعی رابطه ی احساسی و متقابل انسان ایرانی را با روح و فضای این معماری شکل داده و هم اکنون نیز در خاطره های آرمانی ما نهفته است و می تواند بستر مناسبی برای ارتقاء و غنای جریان نوین معماری ایران باشد.

موضوع:

موضوع این دوره از مسابقه طراحی مفهومی جایزه معماری میرمیران با عنوان «طراحی فضای سکونت و زندگی» نیز ناظر بر این رویکرد می باشد؛ رویکردی که ماهیتاً با جریانات پیشرو معماری جهان نیز همراستا می باشد.

.

«خانه (تنها) یک مکان نیست یک احساس است» و طراحی مفهومی فضای سکونت و زندگی علاوه بر پاسخگویی به نیاز های فیزیکی و عملکردی و تأمین رضایتمندی، رفاه و آسایش مادی ساکنین میبایست فضایی مـعنـا دار، سرزنده، خیال انگیز و متعالی بیافریند که زمینه شکوفایی احساسات، عواطف و اشتیاق انسان توأم  با خرسندی، شادمانی، نشاط و شادابی را فراهم و امکان تعامل و لذت بردن ازاین فضاها در عرصه های فردی و جمعی را بوجود آورد؛ دراین راستا بنیاد معمـاری مـیرمـیران از کلیه معمـاران و دانشجویان معماری جهت شرکت در این چالش معمارانه و حرکت سازنده و  اندیشمندانه در حیطه تفکر پویا و خلاقانه در معماری معاصر ایـران دعــوت به عمل می آورد، امید است که این فرایند سرآغازی باشد برای درک عمیق تر از معماری سرزمینی ایران در زمینه سکونت و تاثیر و شکوفایی این مفاهیم در ارتقاء و تعمیق و غنای بیشتر معماری معاصر کشورمان.

برنامه زمانی:

زمان تحویل و داوری طرح ها: مهلت تحویل طرح ها به دبیرخانه بنیاد حداکثر تا ساعت ۱۶:۰۰ روز شنبه ۹۹/۱۱/۱۱ است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. زمان داوری طرح ها روز شنبه و یکشنبه، هجدهم و نوزدهم بهمن ماه خواهد بود؛ ولی نتایج داوری و اهداء جوایز در مراسم یادمان و جایزه معماری میرمیران در روز چهارشنبه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰ مقارن با روز معمار در خانه هنرمندان ایران اعلام می گردد.

مدارک مورد نیاز:

مدارک مورد نیاز و نحوه ارائه طرح:  با عنایت به اینکه تهیه پوستر و ارسال آن برای شـرکت کنندگان مشکلاتی را در بر دارد، بنا به درخواست تعداد زیادی از شـرکت کنندگان مقرر شد چاپ پوستر با استفاده از فایل ارسالی شرکت کنندگان به طور یکنواخت از طریق بنیاد معماری میرمیران انجام شود؛ لذا شرکت کنندگان در مسابقه می بایست فایل خود را با کیفیت فقط۱۵۰ dpi  در ابعاد ۱۶۶x74 سانتیمتر به صورت عمودی و در قالب فرمت گرافیکی TIFF  به صورت ( لوح فشرده )CD به همراه اصل فیش واریزی به مبلغ ۱،۵۰۰،۰۰۰ریال به حساب بنیاد معماری میرمیران در بانک پارسیان شعبه ملاصدرا به شماره کارت ۶۲۲۱۰۶۱۲۰۷۸۴۶۴۹۶ ( بابت هزینه چاپ پوستر ) و خلاصه توضیحات طرح حداکثر در یک صفحهA4  به زبان فارسی و یک صفحه انگلیسی و فایل کامپیوتری به دفتر بنیاد ارائه نمایند.

.

ضمناً نوشتن نام و نام خانوادگی،  ایمیل،  شماره تلفن ثابت و همراه روی CD ( لوح فشرده ) و روی پاکت محتوی مدارک طرح الزامی است ؛ ولی روی صفحات A4  و شیت مسابقه به هیچ عنوان مشخصات نوشته نشود. لازم به یادآوری است که مدارک تحویلی شامل یک عددCD  یا لوح فشرده ( مربوط به طرح و صفحه توضیحات ) و اصل فیش بانکی واریز وجه و دوصفحه پرینت A4 توضیحات فارسی و انگلیسی می باشد. ( درصورت عدم توجه به این نکات طرح موردنظر در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.)

.

توجه : طرح هایــی که از آثـــار دیگـــر معمــاران ( ایرانـی یا خارجـی ) اقتبـاس شده باشد مــورد رسیدگــی قــرار نخواهـد گرفت و چنانچـه حتی بعـد از داوری نیـز مشخص گردد که طرح برنـده یا منتخب اقتباس از آثار دیگـران بوده است ضمن اقدام در خصوص استرداد جایــزه و لوح تقدیــر مراتب در نشریات معمـاری و شهرسـازی منعکس شده و حق هیچگونه اعتراضـی نخواهـد بود.

جوایز:

  • نفر اول ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • نفر دوم ۵۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
  • نفر سوم ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
  • علاوه بر نفـرات اول تا ســوم به ۱۰ منتخــب دیگــر لـوح تقدیـــر اهــــداء خواهـد شد و همچنین آثــاری  که از لحاظ گرافیکـــی خلاقانــه باشنــد، جوایـــزی از طـرف هیئــت داوران اهـــدا گردیـــده و از آثـــار مذکـــور به عنــوان پوستــر مسابقـه استفاده خواهد شــد.

هیئت داوران پانزدهمین دوره جایزه معماری میرمیران:

هیئت داوران: اسامی هیئت داوران این مسابقه بر اساس حروف الفبا بدین شرح می باشد:
  • – آقای پروفسور ایرج اعتصام ( ریاست هیئت داوران )
  • – آقای مهندس امیرپویا اصغری
  • – آقای دکتر داراب دیبا
  • – آقای مهندس اکبر سرداری
  • – آقای مهندس سامان سیار
  • – آقای مهندس فرشاد فرهی
  • – آقای مهندس سید علیرضا قهاری
  • –  آقای پروفسور محمود گلابچی
  • – آقای مهندس حمید میرمیران

راه های ارتباطی:

پرسش و پاسخ: در صورتی که شرکت کنندگان سوالی در رابطه با برگزاری مسابقه داشته باشند می توانند از طریق
  • تلفن های ۲۲۳۷۲۵۸۲ و ۲۲۳۷۶۰۵۳ و یا از طریق
  • پست الکترونیکی بنیاد معماری میرمیران به نشانی    info@mirmiran-arch.org و www.mirmiran-arch.org سوالات خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت نمایند.
  •  آدرس دبیرخانه پانزدهمین دوره جایزه معماری میرمیران :  سعادت آباد، بالای میدان کاج، خیابان جمشیدی ( یکم )، پلاک ۳۰ ، واحد ۸، بنیاد معماری میرمیران. ( دبیر بنیاد: حبیب قدیرزاده)

فراخوان دوره های مختلف جایزه(مسابقه) معماری میرمیران در سایت مسابقات

دوره اول و دوم جایزه بنیاد معماری میرمیران – چهارمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران – پنجمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران – ششمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران – هفتمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران – هشتمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران – نهمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران – دهمین دوره جایزه معماری بنیاد میرمیران – نتایج یازدهمین دوره جایزه بنیاد میرمیران – دوازدﻫﻤﯿﻦ دوره ﺟﺎﯾﺰه ﻣﻌﻤﺎری ﻣﯿﺮﻣﯿﺮان – سومین دوره جایزه بنیاد میرمیران – سیزدهمین دوره جایزه معماری میرمیران  –  چهاردهمین دوره جایزه معماری میرمیران شبکه های اجتماعی سایت مسابقات معماری و شهرسازی ایران
سایت فراخوان بنیاد میرمیران
بدون دیدگاه
3,334 بازدید
۴ دی ۱۳۹۹
صفحه اصلی

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

شما هم نظرات خود را در مورد این پست به ما بگویید!

دیدگاهتان را بنویسید

Top